Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental IV - Sant Cugat del Vallès
Educació emocional - RECURSOS EN LÍNIA
Actualitzat 2 d'octubre de 2013

El web de la Teresa. Recursos educatius.
Teresa Montenegro, Mestra.

Quan una persona és capaç de gestionar les seves pròpies emocions és quan podem dir que és intel.ligent emocionalment.

______________________________________________________________

Educació Emocional, una filosofia de vida.
Compartim-la. Emocionem-nos junts!
M. Teresa Abellan Pérez. CEIP JOSEP GRAS
de Sant Llorenç Savall

L’experiència professional, l’interès pel tema, el temps i tants cursos i seminaris fets m’han permès crear materials i activitats que es porten a terme dins el centre on treballo i que ara compartiré amb vosaltres. (Tere Abellan)

SER BONA PERSONA ÉS RELACIONAR-SE BÉ. Convivència: Competència social

Conferència del Doctor Manuel Segura, creador del programa de Competència Social realitzada dins del curs de formació del Programa de Convivència i Mediació Escolar. Auditori Caixa Fòrum, Barcelona, 14 de novembre de 2007. Educació infantil, primària i secundària

Bullying. Maltractament entre alumnes

Materials específics adreçats a prevenir conductes de maltractament i de victimització. El treball amb aquests materials té sentit dins d'un marc més ampli d'activitats per a la millora de la convivència:

Guia per a l'alumnat de secundària. "I tu, que hi pots fer?". Material pensat per treballar en tutoria.

Guia per a l'alumnat de primària. "Tractem-nos bé". Material pensat per treballar en tutoria.

Vitamin. Manga japonès que descriu la història d'una adolescent que viu amb tota normalitat fins que és vista a l'institut en una posició més que compromesa amb el seu xicot. A partir d'aquí esdevindrà víctima de maltractament per part dels companys. Planteja el tema de les relacions amoroses, l'aïllament, l'exclusió, les burles... i el paper dels adults (versió en castellà). A partir de Batxillerat i per al professorat.

L'insult. Proposta didàctica per treballar l'agressivitat verbal extreta de la publicació Els audiovisuals a l'aula. Projecte Televisió: de casa a l'escola 2. Què són els conflictes, de l'SMAV del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, a partir del llibre Juul, de Gregie de Maeyer i de la proposta de Paco Abril "Encuentro con Juul" que tracta el tema des del punt de vista de l'educació emocional

Intel·ligència emocional
(Fundació Agbar i Adeslas)
Adreçat a adolencents: informació, tests, jocs, enquestes, fòrum...

Megahabilitats. Habilitats per viure

Antoni Portell.
Traducció, selecció i adaptació del llibre Megahabilidades de Dorothy Rich, realitzada per Manuel Segura, del Departament de Psicologia Evolutiva de la Universitat de La Laguna.

Tria la teva aventura
Material elaborat per Sílvia Costa i Helena Renom, alumnes de 2n de Teràpia ocupacional a la Universitat de Vic, curs 2003/04
Treball sobre presa de decisions en situacions conflictives d'adolescents

curs 2011/2012