Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Occidental IV - Sant Cugat
Com treballar els Àlbums il·lustrats
àlbums il.lustrats
mimitos

Peter Trifonas va definir l’àlbum il·lustrat com una forma artística oberta i fluïda, a la qual s’incorporen signes i codis lèxics i visuals en una interacció incessant entre paraula, imatge i lector.
Ens ofereix usos ben diversos ja que és un model de síntesi on es combinen i es transformen significativament els diferents llenguatges (oral, textual i visual) que ajuden a l’aprenentatge de la llengua i de la literatura.
És per aquesta raó que, en considerar-la una bona eina de treball a l’aula, oferim dues sessions formatives on s’explicaran les seves possibilitats didàctiques.
EL LIBRO ÁLBUM, UN OBJETO CULTURAL . Manuel Peña Muñoz

RECULL DE LA FORMACIÓ COM TREBALLAR ELS ÀLBUMS IL·LUSTRATS
hilos de colores

Activitat de formació adreçada a professorat de primària i secundària, organitzada per l'Equip LIC del Vallès Occidental amb la col·laboració dels CRP de Cerdanyola, Sabadell i Sant Cugat del Vallès.

Sessió 1

Dimecres, 13 de març de 2013

La sessió va constar d'una part d'introducció teòrica i una altra de taller amb una proposta didàctica.
A càrrec d'Anna Maria Margallo, professora del Departament de la llengua i la literatura de la UAB.

Material de la sessió:

Utilització dels textos literaris per a la integració i l'aprenentatge lingüístic de l'alumnat nouvingut. Proposta de corpus
Ana M. Margallo.
El treball forma part d’un projecte de recerca educativa que l’autora ha desenvolupat gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Detartament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Dirigit per la Dra. Teresa Colomer, curs 2007/08

Xerrada d'Ana M. Margallo

Sessió 2

Dimecres, 10 d'abril de 2013

Presentació d'experiències de centres de primària i de secundària i de les maletes pedagògiques disponibles als Serveis Educatius de Sant Cugat, Sabadell i Cerdanyola

Activitats de lectura d’àlbums il·lustrats a Educació Infantil.  Vídeo 10 min.
Eulàlia Solà, Escola 25 de Setembre de Rubí.

Activitats de lectura d’àlbums il·lustrats a cicle MitjàVídeo 10 min. (2a part del 1r vídeo)
Teresa Monsonís, Escola La Floresta de Sant Cugat.

Presentació d’un Projecte de centre,  el treball amb àlbums il·lustrats,
Anna Oliva, cap d’Estudis, Escola Francesc Aldea de Terrassa.

Presentació del treball amb àlbums il·lustrats al Cicle Mitjà.
M. Dolors Dalmases, Escola Antoni Ubach de Terrassa.

L'elefant encadenat El color de la sorra El peix irisat

Presentació de dinamitzacions lectores amb àlbums il·lustrats.
Begoña Zarza, INS Ribot i Serra de Sabadell.

Presentació del treball amb àlbums il·lustrats a Educació Infantil. Vídeo 8 min.
Mercè Carner, Escola Onze de Setembre de Sant Quirze.

Com treballem L'Ernest a classe de P-5
(1)

Com treballem L'Ernest a classe de P-5
(2)

Maletes didàctiques als CRP

lectura viatgera

CRP de Sabadell

CRP de Terrassa

CRP de Cerdanyola

CRP de Sant Cugat
Maleta d'àlbums il·lustrats.
Recull de llibres en els quals la història està explicada principalment a través de les imatges.

curs 2014/2015