butlleta.gif (2762 bytes)
Títol: Nivell: Temàtica: Àrees relacionades:

107 - Unitat escolar hospitalària Dr. Josep Trueta

Tots Nens hospitalitzats Totes
Responsables: Centre:
- Anna Mª Falgueras - Hospital Dr. Josep Trueta - Girona

L’aula hospitalària es va crear l’any 1996  i e
stà integrada al Servei de Pediatria, funciona com a centre de pràctiques de la Universitat i actualment depèn del Departament d’Ensenyament. És un espai educatiu obert als nens i nenes de 3 a 14 anys que estan malalts i hospitalitzats i la docència es pot impartir a l’aula, a l’habitació o a la cambra d’aïllament. Està oberta també als altres Serveis de l’Hospital.

La distribució de malalties dels nens/es hospitalitzats és:

-No quirúrgics: infecciosos, respiratoris, digestiologia, endocrinologia i traumatologia.
-Quirúrgics: hèrnies, apèndix, cremats i traumatologia.

L’aula hospitalària com a eina educativa i pedagògica contempla:
-Hospitalitzacions de curta o mitja estada (menys de 2 setmanes): suport pedagògic i personal al nen/a i a la família.
-Hospitalitzacions de llarga estada ( a partir de 2 setmanes o més): pont estre el nen/a i l’escola d’origen.

La mestra participa a les sessions de formació, en què es treballen temes relacionats amb la salut, organitzades per la SGTI del Departament d’Ensenyament i la Fundació "la Caixa". També presenta la unitat escolar als alumnes d’escoles ordinàries que vénen a visitar el centre hospitalari.