Taller d'il·lustració
CEIP Taialà

Tots els cicles
Una setmana durant el segon trimestre

1- Entrar en el món de la literatura a través del còmic.
2- Motivar a la lectura, escriptura i el dibuix.
3- Conèixer els signes d’expressió emprats en els còmics (vinyetes, bafarades...)
4- Involucrar a tota l’escola en un mateix projecte.
5- Responsabilitzar als alumnes del cicle superior en tasques d’auxiliars de biblioteca.
6- Decorar l’escola amb dibuixos de còmics fets pels alumnes.

Aprofitant l’any d’Hergé (Tintin) varem comprar tots els contes d’en Tintin i còmics d’autors diversos. Els varem mirar, llegir, explicar i fer dibuixos.
Durant una setmana del segon trimestre va venir a l’escola un il·lustrador, Miquel Ravert, que els va explicar diferents tècniques de dibuix i maneres diferents de fer còmics i com, i quan, emprar les bafarades o altres elements propis dels còmics.
Tot de manera molt lúdica, com un circ, doncs portava un nas de pallasso i una maleta amb objectes diversos i els involucrava a participar contínuament.

Durant tot els curs, alumnes del cicle superior que feien d’auxiliars de biblioteca baixaven al pati un carro ple de còmics i qui volia els podia mirar i llegir. Ells se’n feien responsables i en portaven el control.
Al llarg del curs, els alumnes es varen inventar molts còmics i varen fer dibuixos molt bonics. Varen servir per decorar aules i passadissos.

Cavallet gran.
Papers de gran format.
Llapis i retoladors.
Còmics.
Objectes que portava el mateix il·lustrador.

L’activitat del TALLER es va fer en espais comuns. Els alumnes estaven assentats a terra i en Miquel a davant.
Es va fer la mateixa activitat a cada cicle per separat i adaptat a l’edat dels alumnes.
Va tenir una durada de gairebé dues hores per cicle. Varen participar activament i se’ls va fer curt, doncs en demanaven més.

Molt positiva.
Els alumnes varen llegir molts còmics i es varen engrescar molt fent dibuixos.
Esperem que hagi servit de trampolí per introduir-se al món de la literatura en general.
És una activitat que no deixa a ningú indiferent. Tothom s’involucra. Llàstima de no disposar de més espai. Es va haver de fer en passadissos no gaire grans. Els alumnes estaven assentats a terra i es tapaven ells mateixos.

del Gironès