Drets dels Infants

El dia 20 de novembre es celebra el Dia Internacional dels Drets dels Infants. Per aquest motiu us oferim una selecció de pel·lícules de la Mediateca del CRP que es poden utilitzar per treballar els drets de la mainada.

Dret a l'educació

Makhmalbaf, Hana; [director]: Buda Explotó por vergüenza. Buda va explotar per vergonya. Cameo Media SL; F30 MAK; (cicle superior; secundària obligatòria).

Yimou, Zhang; [director]: Ni uno menos. Columbia Tristar Home Video; F371 YIM; (cicle superior; secundària).

Dret a una família

Mehat, Deepa; [direcció i guió]: Agua. Cameo Media; F30 MEN; (secundària).

Tavernier, Bertrand; [director]: La pequeña Lola. DeAPlaneta; F17 TAV; (cicle superior; secundària).

D'Alò, Enzo; [director]: Història d'una Gavina. Paramount; F371.9 ALO; (educació infantil; primària).

Dret a l'atenció de salut preferent

Ros, Mireia; [direcció]: El Zoo d'en Pitus. Televisió de Catalunya SA; Enciclopèdia Catalana SAU; La Galera; Vernal Media; F372 SOR; (primària).

Mercero, Antonio; [direcció]: Planta 4ª. BocaBoca; F371.9 MER; (secundària).

Dret a no ser obligats a treballar

Corcuera, Javier; [director]: La espalda del mundo. Cameo Media; F30 COR; (secundària).

Majidi, Majid; [direcció i guió]: Baran (Lluvia). Civitt Films; Divisa Home Vídeo; F30 MAJ; (primària; secundària).

Dret a ser escoltat

Daldry, Stephen; [director]: Billy Elliot. Universal Pictures; [Madrid]; F30DAL; (primària; secundària).

Corbacho, José; Cruz, Juan; [direcció i guió]: Cobardes. Filmax; F17 COR; (secundària; batxillerat).

Dret a tenir un nom

Barmak, Siddiq; [director]: Osama. Grupo Altafilms; Cameo; F30 BAR; (secundària).

Mihaileanu, Radu; [director]: Vete y vive. Cameo Media S.L.; F30 MIH; (secundària).

Dret a una alimentació cada dia

García, Maria; Aristo, Carlos; de Luís, Ion; Martínez, Beatriz; Cabanas, Susana; Iraburu, Pablo: El hombre que tenía demasiado. Manos Unidas; 339.2HOM; (secundària).

Dret d'associació, dret a integrar-se i a formar part activa de la societat

Joves.com; [guió i realització]; Associació AASS; Darnés, Eva; [coordinació]: Chavorrillos d'avui en dia. IC Media; 376.6 CHA; (secundària).

LaGravenese, Richard; [direcció]: Diarios de la calle. Paramount Pictures; F371 LAG; (secundària).

Dret a no ser discriminat

Martinelli, Renzo; [director]: Sara, Sara!. Serveis de Cultura Popular; Departament de Cultura; F371.9 MAR; (cicle mitjà; cicle superior; secundària obligatòria).

Chelsom, Peter; [direcció]: Un món a la seva mida; Lauren Films Video; [Barcelona]; F371.9 CHE; ( primària; secundària).

Dret a no ser maltractat

Mañas, Achero; [director]: El bola. Buena Vista Home Entertainment; F17 MAÑ; (secundària).

Darrera actualització 9 de novembre de 2009