Pintura núm. 3:

El calaix de les sorpreses. 1974

Làmina 3:

Activitats:

Observació atenta de la pintura i conversa. Què hi veus? Quins elements hi apareixen? Quins colors ha utilitzat Planells per fer aquest quadre? Què creus que ha volgut representar l'Àngel Planells en aquest quadre?

Pintar el dibuix de la làmina 3 intentant copiar "El calaix de les sorpreses".

Colors càlids i colors freds. Realització de tallers per aconseguir-los.

Creació individual d'un quadre amb elements surrealistes utilitzant ceres.

Idea de profunditat. Com aconsegueix Àngel Planells la profunditat en aquest quadre? Exercici d'observació guiada.

Creació individual d'un quadre amb volum: Fer una composició surrealista utilitzant objectes enganxats al paper. Si es vol, es pot pintar el full de paper ab ans d'enganxar-hi els elements que l'alumne hagi triat.

Explicació oral o escrita del que cada alumne ha volgut fer.

Activitats relacionades amb la geometria

Resseguir la forma del calaix. Com és el quadrat? I el prisma?

Concepte dins i fora: Què hi podem posar a dintre d'un calaix?

Fer un prisma de plastilina.

Comptar les cares d'un prisma.

Activitats relacionades amb el llenguatge:

Fer una llista de coses que podríem trobar al calaix de casa o de l'escola.

Fer una frase amb les set primeres paraules de la teva llista.

Inventar una petita història amb les coses que podem trobar al calaix. Si es vol es poden utilitzar elements surrealistes.

Activitats relacionades amb les experiències:

La mà com a part del nostre cos. Quin paper té la mà dins el nostre cos? El sentit del tacte, el trobem només a la mà?

Per què creiem que l'autor hi ha posat la mà? És una mà normal?