Pintura núm. 7:

El jugador fantasma. 1936

Porta d'entrada a l'antiga pastisseria de l'Àngel Planells. Avui, carrer Ample 17 de Blanes.

Làmina 5:

Activitats:

Lectura del resum de la vida d'Àngel Planells (1ª pàgina de la carpeta de l'alumne). Emfatitzar on va viure quan van venir a Blanes i quin era el negoci familiar.

En un plànol de Blanes, marcar amb un punt vermell el lloc on va viure l'Àngel Planells (c/ Ample núm. 17. Ara perfumeria Balliu). Mostrar als alumnes la pintura de la seva façana amb el projector de cossos opacs. Explicar que aquesta porta ja no hi és, ara és diferent. Abans hi havia una pastisseria, el negoci familiar que portava el germà de l'Àngel; ara hi ha la perfumeria Balliu, amb una decoració diferent.

Al mateix plànol, un cop situada l'antiga casa d'Àngel Planells, situar amb un punt blau l'escola. Després resseguir amb llapis o retolador el camí que cal fer per anar de l'escola a l'antiga casa d'Àngel Planells.

Projecció de "El jugador fantasma" amb el projector de cossos opacs. Observació i anàlisi oral del quadre amb tot el grup classe.

Realització d'un dibuix individual amb el que més els ha cridat l'atenció o interpretant el que hem observat d'aquest quadre.

Exposició dels dibuixos i explicacions individuals de cada un d'ells.

Conversa a classe per recordar què va representar el moviment surrealista. Comparació de la representació surrealista amb la realitat.

Realització d'un trencaclosques individual. Retallar les peces de la làmina 5 i enganxar-les correctament en un altre full de paper.

Resseguir les siluetes del quadre sobre paper vegetal o amb un paper normal.
A partir del dibuix obtingut, pintar-ne un amb colors freds i una altre amb colors calents

Endevinalles:

Una bèstia grossa sóc
que serveixo pel treball
i, com a festa major
jo no deixo mai el ball.

De la voreta del mar
Ningú no em sap treure
A l'estiu tothom em vol venir a veure
I a l'hivern ningú no em diu res.

Un llençol ben apedaçat
Que punta d'agulla
No l'ha tocat.

Mots encreuats:

1.- Animal de 4 potes, per pujar-hi a sobre.
2.- Pedra grossa que es troba al mar.
3.- Gran extensió d'aigua salada.
4.- Serveix per viatjar pel mar.
5.- Part del cos per agafar coses.
6.- Són al cel i semblen de cotó.
7.- Moble on dinem, mengem, escrivim,...

Coneixement del Medi. L'entorn més proper: Blanes, poble de pescadors.

Explicació per part del/la mestre/a de l'activitat de la pesca.

Visita al moll de Blanes. Si no és possible, observació de diferents fotografies del moll (cal suposar que tots els i les alumnes coneixen aquest indret del seu poble).

Exercicis d'expressió oral: Què podem veure al moll? Quins estris fan servir els pescadors per pescar?.

Fer un dibuix dels estris que s'hagin pogut treballar a la classe.

Realització individual d'una barca amb plastilina.