Pintura núm. 2:

La gran soledat.

Làmina 2:

Activitats:

Observació atenta del quadre i conversa. En què t'ha fet pensar aquest quadre el primer cop que l'has vist? Què és el primer que t'ha cridat l'atenció? Per què? Quins elements hi apareixen? Pots trobar el que veus en el quadre a la realitat? Quins colors ha utilitzat Àngel Planells per fer aquest quadre? T'agrada? Per què?

Fer una composició diferent sobre el fons de "La gran soledat" (Làmina 2) reproduint els dos element del quadre que li agradin més a cada alumne. Tècnica: ceres o pintures amb els dits o amb pinzell.

Posar-li un títol.

Expressar de forma oral o escrita el que ha representat cada alumne al seu quadre.

Tallers:

Barrejar blau i blanc per aconseguir diferents tonalitats de cel. Cada alumne experimenta en un full de paper blanc.

Barrejar groc i blau per trobar un color verdós semblant al color del terra. Cada alumne pinta el que vol en un altre full de paper.

Obtenir un nou fons de la següent manera: Doblegar un full de paper per la meitat i pintar a la part de dalt un cel i a la part de baix un terra.

Retallar diferents imatges de revistes i fer un collage sobre el fons que acaben de pintar.