Pintura núm. 6:

La nostàlgia pesa. 1963

Activitats:

Joc surrealista:

Fer grups de tres alumnes. Cada grup doblega un full de paper en tres parts (tríptic).

Un alumne dibuixa o pinta sobre la primera part del paper.
El segon continua amb la segona part sense veure el que ha fet el primer (només pot veure l'acabament per continuar amb el que li suggereix aquest acabament).
El tercer alumne fa el mateix que el segon a la tercera part del paper (només pot veure l'acabament per continuar amb el que li suggereix aquest acabament, sense veure la resta del paper).

Un cop acabat l'exercici anterior, desplegar el fulls de paper i fer una exposició a l'aula amb els resultats obtinguts.

Comentari general amb el grup classe sobre els resultats obtinguts. Què els suggereixen les composicions? Quines dificultats han trobat per a la seva realització? Què els ha agradat més d'aquest exercici?

Dibuixar en un full de paper les tres línies que marquin la sorra, el mar i el cel. Després fer una còpia creativa de "La nostàlgia pesa" amb la tècnica del collage (Es pot utilitzar sorra, cotó, robes, dibuixos, objectes amb volum, etc.)