Pintura núm. 4:

Pintura surrealista

Activitats:

Observació de la pintura. Què hi veus? Quins elements hi apareixen? Pots trobar el que veus en el quadre a la realitat? Quins colors ha utilitzat Àngel Planells per fer aquest quadre? T'agrada? Per què?

Fer un llistat amb les coses que apareixen en el quadre que són reals i un altre amb les que no ho són.

Buscar un títol per a aquest quadre.

Proposta de treball centrada en l'arbre: "De què podria ser també aquest arbre?. Exemple: arbre de joguines, de peces de roba, de coses de l'escola,...

Cada alumne explica de què seria el seu arbre i fa un llistat amb tot el que hi penjaria.

Dibuixar i pintar l'arbre que cada alumne ha imaginat.

Treball sobre els somnis: Cada alumne ha d'imaginar que és el pescador del quadre que està somiant. Quin és el seu somni? Després ha de fer un dibuix representant-ho.

Activitat informàtica:

Fer una foto del paisatge marítim de Blanes amb una càmera digital.

Amb el programa "Paint" sobreposar a la foto altres dibuixos i fer un quadre digital surrealista.

Treball en grup: Creació d'un quadre mural a partir d'un fons pintat amb els tres elements "cel, mar i terra". Fer fotocòpies a diferents mides dels objectes del quadre. Amb aquest material retallat i d'altres de lliure elecció, cada grup farà la composició del seu mural.