Mondrian
Carolina Cordón i Laura Mirangels . CEIP Quatre Vents , Blanes.
Nivell: P4 Ed.Infantil
Camps: presentació multimèdia
Àrees relacionades:Matemàtiques i Educació visual i plàstica
Programari: MSPowerPoint
Maquinari: càmera de fotografiar, escàner, ordinador
Entorn: activitat d'aula

Mondrian és una experiència inclosa en el projecte d'art de l'escola Quatre Vents que es va inciar el curs passat..

El primer trimestre del curs 2007-2008 ens hem centrat a conèixer el pintor contemporani holandès Piet Mondrian. Ens hem centrat sobretot en la seva darrera etapa, en la que l'abstracció el portava a fer una obra basada en línies verticals i horitzontals. Amb ella feia referència a les grans citutats, com per exempe en la seva obra anomenada "Nova York" .

Aquesta experiència ens ajudarà a treballar l'educació visual mes enllà de les imtages esterotipades i proposrcionar una formació visual i plàstica que representi alhora, una experiència d'acció i de reflexió, un bagatge cultural i una possibilitat d'interacció social.

L'obra d'aquest pintor ens ha permès treballar continguts matemàtics mitjançant l'art.
La metodologia emprada ha esta el descobriemtn coma a mitjà privilegiat per establir nous aprenentatges, així hem descobert en l'entorn immediat diferents elements per treballar els conceptes proposats. L'oraganització ha esta en petit i gran grup, respectant en tot moment les diferències individuals i els ritmes d'aprenentatge.

El projecte va finalitzar amb una exposició als passadissos del centre a on la resta d'alumnes i els pares han pogut gaudir del treballs dels infants.

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva II, abril de 2009