Els alumnes de sisè de l'escola L'Entorn de Mata representen l'època medieval i el naixement de Catalunya a través del teatre.
Ens sembla una manera motivadora, funcional i viscuda d'ensenyar i aprendre història i per això us ho volem ensenyar.

L'obra va sorgir a la classe de socials quan un grup d'alumnes van voler complementar les explicacions orals del tema de l'època medieval amb una representació. Van animar als seus companys i companyes, la professora va lligar els textos fets entre tots, una altra mestra hi va posar la música, d'altres van col·laborar am el maquillatge i vestuari, un més a darrera l'escenari, i tots van fer costat... Cada alumne va triar el personatge que volia fer. N'hi ha que en fan dos o tres. Es l'obra dels alumnes, ells se la van fer seva, van opinar, modificar, fer i desfer. El principal és que ens ho vam passar molt bè.

Març 2010