ESCOLA SANT ESTEVE DE GUIALBES

Els alumnes de l'escola de Sant Esteve de Guialbes han il·lustrat una auca escrita pel seu mestre a partir de la llegenda de l'abril emmanllevat.

El motiu pel qual han triat aquesta llegenda que no és pròpiament de la nostra comarca és el següent:

Fa uns trenta anys el mestre de l’escola va pensar que es podrien fer una sèrie d’activitats per dinamitzar el poble.

Buscant el moment més adient es va veure que el mes que les feines de pagès eren menys feixugues era l’abril i van decidir dedicar tot el mes a activitats esportives, artístiques i culturals...

Quan va ser hora de posar nom a totes aquestes activitats va caure a les seves mans la llegenda pirinenca de l’Abril emmanllevat, els hi va semblar adient i així és com es coneixen el conjunt d’activitats que es fan en aquest període

Per tant a l’hora de treballar una llegenda van pensar que seria bo que els nens treballessin aquesta i que sabessin d’ on procedeix el nom.

Torna a activitats