ESCOLA VALL DE TERRI DE CORNELLÀ

Quan a l’escola es va rebre la convocatoria de les activitats per a les escoles de LLEGENDES I PAISATGES DEL PLA DE L’ESTANY, el nostre cicle (Cicle inicial) va decidir participar-hi en algunes de les modalitats.

Els alumnes que aquest curs fan 2n. de Primària havien treballat el curs passat amb els tallers del portal « Una mà de contes «  i l’experiència havia estat molt enriquidora i divertida pels alumnes. Per tant vam decidir participar fent servir aquestes eines que les nens ja dominaven.

El primer que vam fer és fer una lectura d’unes quantes llegendes (el castell enfonsat, En Morgat de Porqueres, …) i vam triar il·lustrar la llegenda del castell enfonsat, entre d’altres coses, perquè consideràvem que no era massa coneguda.

Vam tornar a llegir el text original de Joan Bru intentant aclarir totes les paraules i les expressions més difícils, intentant situar una mica als nens i nenes sobre quin era l’entorn on es desenvolupava la llegenda i com es vivia en aquell temps, ...

Un cop a l’aula d’informàtica, vam repartir el conte en nou/deu moments o situacions que hauríem de reflectir en els nostres dibuixos i vam fer grups de dos alumnes ( i en algun cas algun alumne ho feia sol) per començar la feina. Cal especificar que anem a l’aula d’informàtica en grup desdoblat, amb uns tretze o catorze nens i nenes.

Vam recordar una mica com funcionaven cada una de les eines i aplicatius dels tallers de “Una mà de contes” que faríem servir: el taller de “Retall i composició” i el de “dibuix”.

Un cop enllestides les il·lustracions ens vam animar a fer una adaptació del text de Joan Bru sobre la llegenda. També a l’aula d’informàtica i en grup desdoblat,vam fer grups de dues persones per intentar explicar “a la seva manera” la llegenda. El text final de la llegenda de “El castell enfonsat” fou fruit de retallar i enganxar diferents frases, paràgrafs, … que els alumnes havien escrit. Es van corregir les faltes d’ortografia però es va deixar que el text fos uns mostra de com s’expliquen els postres alumnes, per això hi trobareu mots que es repeteixen i on es podrien haver utilitzat sinònims, expressions molt col·loquials …

Com a resultat teníem un sol text i i dibuixos per fer dues vegades el conte. La mestra fou qui va “enganxar” text i imatge per a composar amb el taller de “contes il·lustrats” de “Una mà de contes” dos contes amb el mateix text, però amb il·lustracions una mica diferents.

Un cop enviat el conte i obtingut el link per visualitzar-lo el vam mostrar als dos grups de 2on de Primària que l’havien realitzat i també a altres grups de l’escola.

 
Aquí teniu els enllaços directes per veure els dos contes a una "Mà de contes"
http://www.unamadecontes.cat/participa/ebae69b777d35438f3e9a975c0cc47e3188ec0b25
http://www.unamadecontes.cat/participa/e73eeaf6efc289e2beabc165182149e78bf1a305a

 


Torna a activitats