Clica aquí per tornar a l'índex

Agraïment

A l'últim apartat d'un treball gairebé sempre hi figura una bibliografia, en aquest cas no és tan fàcil ja que els jocs passen de boca en boca, de temps en temps, i de mans a mans.

Evidentment, tot el que he escrit és un recull d'aquí i d'allà, amb unes adaptacions i també unes variants que a mi m'han funcionat, no són cap fórmula màgica.

Els mateixos jocs o semblants es troben en llibres amb noms ben diversos, el que fa impossible saber-ne l'origen.

Jo enlloc d'esmentar llibres dono les gràcies als professors que vaig tenir durant el postgrau al que vaig assistir per poder donar classes d'educació física, als formadors que han anat passant pels seminaris que fem a Santa Coloma de Farners, i com no a tots els altres companys que treballen a altres escoles fent jugar als nens i nenes a l'hora de la gimnàstica.

De totes les persones a qui estic agraït, és de qui he recopilat tots aquests jocs, i espero que només sigui un punt de partida per anar engruixint una col·lecció de jocs que fonamentin o complementin la nostra tasca a l'escola.

I per acabar animar als mestres i mestresses d'educació física a realitzar-los a les seves classes i amb l'experiència del treball diari elaborar-ne i recollir-ne més.