M
4.- LUTHIERS

4.3.- Elaboració

A continuació s’ha d’escollir l’instrument que es vol elaborar.

Una seqüenciació que funciona és començar per instruments més senzills per poder arribar a fer-ne de més complicats.

En l’experiència de tres anys hem començat per elaborar-ne d’aeròfons. Primer el nunut, la flauta travessera senzilla i la flauta de Pan de set tubs.

A continuació cada alumne ha escollit de fer un instrument més complicat ajudat d’un o dos companys segons la dificultat i d’aquesta manera s’han donat suport en equip.

Per fer aquesta elecció i elaboració s’han seguit els passos següents.

4.3.1. Elecció dels materials.
4.3.2.Selecció de les eines més idònies.
4.3.3.Aplicació de noves tecnologies.
4.3.4.Construcció pròpia d’un instrument musical.

Després s’ha de fer la valoració.

5. VALORACIÓ

5.1. Presentació del treball al grup
5.2. Interpretació d'una peça musical pròpia
5.3. Interpretació conjunta