A l'índex del conte A l'episodi anterior A l'episodi següent

El gran llibre de la Selva

4. En Guille a Bonmatí

n dia en Guille estava passejant pel bici-carril i es va entrebancar amb una pedra i va caure al riu. El corrent se'l va emportar riu avall. Quan ja havia passat mitja hora es va aconseguir parar en una roca. Quan va obrir els ulls era al pont de Bonmatí. En Guille no havia estat mai a Bonmatí, així és que va decidir d'anar a fer un volt.

Quan va ser a mig pont va veure que Bonmatí estava com era cent anys enrera! Les carreteres no estaven asfaltades, hi havia camins de terra. Per llaurar no ho feien amb tractors, ho feien els bous.

El fundador del poble, el senyor Bonmatí, encara era viu i els telers de la fàbrica encara funcionaven amb aigua.

En Guille es va extranyar molt perquè els altres pobles que havia visitat eren normals. En un dels carrers va trobar un grup de nens i els va preguntar:

-Vosaltres aneu cap a l'escola, ara?

Els nens li van dir:

L'escola? Què més voldríem que anar a escola! Nosaltres ja som prou grans i treballem a la fàbrica.

Els nens van marxar i en Guille va acabar de donar la volta a la colònia. Però en una paret de la colònia hi havia com un rellotge que posava PASSAT, PRESENT i FUTUR, i la broca senyalava a PASSAT. En Guille va posar la broca a present i tot va ser com ara.

Carles Borrell (text) i Arnau Alabort (dibuix). Alumnes del 2n curs del CM del CEIP Sant Jordi de Bonmatí