A l'índex del conte A l'episodi anterior A l'episodi següent

El gran llibre de la Selva

7. En Guille a Sant Hilari Sacalm

n divendres els nens i les nenes de cinquè de l'escola Guilleries, sabent que en Guille els venia a visitar, decidim trobar-nos el dissabte al matí per ensenyar-li la font d'en Gurb. Feia un dia esplèndid, passejàvem amb les bicicletes i en Guille saltava del manillar d'una a l'altra. Arribem a la font, fresca i humida. Assedegats com estàvem, anem a beure aigua i veiem que no raja aigua. Que estrany! Decidim anar a la Font Vella i en arribar, també està seca. Després anem a la font del Ferro i... també seca. Unes iaies que estaven assegudes en un banc sota l'ombra d'un plàtan en sentir-nos comenten que uns homes molt estranys parlaven d'una nova fàbrica d'aigua, però ara eren a esmorzar. Ens reunim fent un cercle i amb els poders telepàtics d'en Guille localitzem els homes. Podem seguir la conversa!

-Ja tens l'aigua que t'havia demanat per contaminar-la? -pregunta un home.

- Sí, ja l'he desviat cap a la teva indústria, a prop de la riera d'Osor. El desviament està a l'alçada de la Font Picant -respon l'altre.

Decidim buscar la indústria. Trobem la canonada que desvia l'aigua, i amb l'ajuda d'en Guille canviem la direcció de l'aigua; cap a Sant Hilari, que ragin les fonts. En Guille crida per telepatia la policia, que posa a la presó els malfactors.

L'aigua torna a les fonts de Sant Hilari. En Guille marxa, després de fer un bon glop de la font d'en Gurb.

Alumnes del 1r. curs "A" del CS del CEIP Guilleries de Sant Hilari Sacalm