Aquesta
activitat és una experiència de col·laboració
específica de l'AMPA de l'escola i el claustre de professors
en el marc de l'horari lectiu dels alumnes. L'activitat la realitzen
tots els cicles i és coordinada per una mare que compta
amb la col·laboració d'un avi del poble que, de
tant en tant, hi dóna un cop de mà.
Es treballa a l'hort i al jardí
els divendres a l'hora d'esbarjo amb una periodicitat quinzenal.
i es fa barrejant els alumnes en grups heterogenis: educació
infantil amb cicle superior i cicle inicial amb cicle mitjà
com a forma de treball cooperatiu.
La tasca dels mestres consisteix
en participar en l'activitat pròpiament dita i programar
les activitats a fer dins l'aula relacionades amb l'àrea
de naturals/coneixement del medi natural (àrea 2 Ed.
Infantil)
Les verdures que es recullen solen
tenir dos processos: d'una banda, cada alumnes porta a casa
un exemplar del què s'ha plantat a l'escola i de l'altra,
la cuinera de l'escola fa un plat perquè els alumnes
de l'escola tastin alló que han plantat i cuidat que,
moltes vegades, desconeixen. Per exemple, la cuinera ens va
fer una amanida d'espinacs del nostre hort.
En la realització d'aquesta
activitat els alumnes aprenen moltes coses relacionades amb
la morfologia i les funcions de les plantes, la relació
de les plantes amb el clima, les eines més habituals
de conreu, les feines de l'hort al llarg de l'any... i també
aprenen a conèixer les propietats, els beneficis i la
preparació dels aliments treballats per al seu consum.
Alhora, adquireixen responsabilitat en les tasques de manteniment
i cura de les plantes de l'entorn, capacitat de cooperar entre
companys/es de diferent cicle, interès per l'observació
i l'estudi de plantes i també per una alimentació
sana i adequada.
|