Programa educatiu Ausonia: l'adolescència quants canvis!
Horiuel Mató, Elena; Muñoz Cosialls, José

Aquesta proposta didàctica preten fomentar la reflexió sobre les trasnformacions físiques i psicològiques que es donen en l'adolescència. Aquests canvis es donen de manera general en tots els joves però de forma diferenciada en quan al temps i la forma: cal acceptar la diferència com a valor positiu i com a primer pas per a acceptar-se com a persona. La proposta didàctica presenta els tres blocs temàtics: canvi físic i de personalitat, fisioliogia de la sexualitat i higiene.

Està format per tres llibres: "L'adolescència quants canvis! Psicofisiobiologia de l'adolescent. Quadern d'exercicis", "L'adolescència quants canvis! Psicofisiobiologia de l'adolescent. Guia del professor"; "Guía práctica adolescencia y menstruación"i un vídeo (L'adolescència quants canvis!, els llibres són una guia del professor, un quadern d'exercicis i un fullet informatiu.
Sida. Saber Ajuda
Fundació "La Caixa"; Departament d'Ensenyament; Ministerio de Educación y Ciencia; Gobierno Vasco; Xunta de Galicia; Junta de Andalucia; Generalitat Valenciana; Gobierno de Canarias; Gobierno de Navarra; Federación Española de Religiosos de la Enseñanza; Federación Española de Centros de Enseñanza; Asociación de Centros Autónomos de Enseñanza; Unión Española de Cooperativas de Enseñanza; Secretariat d'Escola Cristiana de Catalunya; <col·laboradors>

És un programa educatiu multidisciplinari per al coneixement i la prevenció de la SIDA. La capsa s'estructura en: 1) Documents: que consta de tres apartats: a) Aproximació científica: història natural del virus, epidemiologia, vies de transmissió i formes de prevenció, sistema immunitari, immunopatogènesi i investigacions en curs. b) Aproximació històrica i cultural: dimensions de l'epidèmia, repercusions socials a nivell mundial i un anàlisi històrica i social en relació a d'altres epidèmies. c) Aproximació ètica i social: reflexió i debat sobre la SIDA, individu, malaltia i entorn social i el tractament de la sida en el mitjans de comunicació. Aquests materials tenen el suport de transparències i cartells. Els altres materials són: 2) Propostes teatrals: guions preparats per a ser escenificats i idees per desenvolupar o discutir a classe. 3) El vídeo "Sida. Saber Ajuda": descripció del sistema immunitari i la seva resposta al VIH. Vies de transmissió i aspectes de la història social de les epidèmies. 4) Joc d'ordinador "Les epidèmies a través de la història": una aventura gràfica basada en documentació històrica sobre les epidèmies a través del temps en diversos escenaris del món i sobre la prevenció de la sida. 5) Telemàtica: el Sistema Telemàtic de Recursos Educatius (STRES) de la Fundació "la Caixa", permet posar en marxa activitats obertes a la participació d'alumnes i professors d'arreu de l'Estat.

Conté uns cartells, un vídeo, un joc d'ordinador, telemàtica (el programa de comunicacions), propostes teatrals, transparències i documents per al professor.