Batxillerat

Tornar a Batxillerat                                                                                                                              Tornar a Orienta

PAAU per a alumnes de Batxillerat

Les proves tenen com a objecte valorar la maduresa acadèmica dels estudiants i comprovar l’adquisició de coneixements en el Batxillerat. Per això planteja exàmens que permeten mostrar habilitats acadèmiques bàsiques (aplicació de procediments, comprensió de conceptes, domini del llenguatge, capacitat de síntesi i reflexió, etc.) i, en general, la formació adquirida tant en les matèries comunes com en les de modalitat.

Estructura de la prova

La prova d’accés als estudis universitaris constarà de dues parts:

La primera part de la prova consta de quatre exercicis:

·          Llengua catalana: anàlisi i comprensió d’un text en llengua catalana i resposta a qüestions de llengua i de literatura relacionades amb el text.

·          Llengua castellana: Anàlisi i comprensió d’un text en llengua castellana i resposta a qüestions de llengua i de literatura relacionades amb el text.

·          Llengua estrangera: Anàlisi d’un text en la primera llengua del currículum i prova oral on després d'escoltar dues vegades un text, caldrà respondre a unes qüestions relatives al text.

·          Història o filosofia: Composició d’un text sobre un tema o qüestió de tipus històric o filosòfic.

La segona part de la prova consta de tres exercicis corresponents a matèries de la via d’accés escollida per l’alumne. Cada estudiant haurà d’escollir una via d’accés (opcionalment dues) de les cinc existents. L’estudiant s’haurà d’examinar necessàriament de les matèries obligatòries de la via d’accés triada, i n’haurà d’elegir una tercera entre les de modalitat cursades.

L’estudiant que vulgui presentar-se a dues vies d’accés haurà d’examinar-se de les quatre matèries obligatòries de les dues vies, així com d’una matèria addicional triada per l’alumne entre les de modalitat cursades.

Estudiants de música i dansa

Els estudiants que tenen el títol de grau mitjà de música o dansa, que han superat les matèries comunes de Batxillerat, i que no han completat una modalitat, si desitgen accedir a estudis universitaris, ho fan per una o dues de les vies d'accés establertes, escollides lliurement en el moment de la prematrícula. Realitzen completa la primera part de la prova; de la segona, s'examinen únicament de les matèries obligatòries de la via o vies escollides tot i que no les hagin cursades.

PUNTUACIÓ FINAL

La qualificació definitiva per a l’accés als estudis universitaris requereix l’obtenció d’almenys quatre punts en la qualificació global de la prova i es calcularà ponderant un 40% de la qualificació de la mateixa i un 60% de la nota mitjana de l’expedient acadèmic de l’estudiant al Batxillerat.

Quan l’alumne es presenti a l’accés per dues vies tindrà dues qualificacions definitives, una per a cada via d’accés.

Per considerar superada la prova d’accés a la Universitat per una via d’accés caldrà obtenir una puntuació de cinc o superior en la qualificació global per a aquesta via.

Cada alumne/a disposarà d’un nombre màxim de quatre convocatòries per aprovar aquesta prova.

La durada dels exàmens de cada matèria és d’una hora i mitja (a excepció de Dibuix Artístic que serà de tres hores)

Els estudiants que vulguin millorar la qualificació obtinguda a les PAU podran repetir-les tantes vegades com ho desitgin, sense fer cap canvi de matèries, en qualsevol convocatòria en la mateixa universitat, tret que es justifiqui degudament un canvi de residència. Si no es superés la qualificació anterior, o en cas de suspendre, es mantindria la qualificació inicial, tenint en compte que les PAU no caduquen.

Contingut de la prova i vies d'accés

Via 1. Científico-tècnica

CC. Nat. i Salut

·          Física