Formació Professional

Tornar a Cicles Formatius                                                                                                                                                            Tornar a Orienta

Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS)

Amb titulació

·          Batxillerat LOGSE o equivalent. (Veure vinculació Batxillerat-CFGS a l'apartat de Batxillerat)

-          Són equivalents per efectes d’accés:

-         La superació del Batxillerat experimental.

-         La superació de COU

-         Haver superat un Mòdul Professional 3 experimental.

-         El títol de FP2 o equivalent.

·          Tenir el títol de Tècnic Superior per haver superat un altre cicle formatiu de grau superior.

·          Des d'un grup de CFGM del mateix grup d'itineraris: mitjançant una prova d'accés (veure apartat referit a aquesta prova)

Sense titulació

·          Mitjançant una prova d’accés  (veure apartat referit a aquesta prova).

Estructura

Els cicles formatius de grau superior estan configurats per vint-i-dues famílies professionals i una oferta de 79 cicles. La durada del cicles oscil·la entre 1300 i 2000 hores (1 o 2 cursos acadèmics) i engloba els aprenentatges teòrics i pràctics.

Els alumnes que finalitzen el Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) obtenen el títol de Tècnic Superior en la professió corresponent.
Sortides acadèmiques

Incorporar-se als estudis universitaris que es determinen per a cada cicle formatiu    (Veure vinculació CFGS-Estudis Universitaris a les pàgines següents)

·          Cursar altres cicles formatius de grau superior

·          Per a l'alumnat que hagi superat determinats cicles formatius, algunes universitats reconeixen com a crèdits ja cursats algunes matèries dels estudis universitaris de primer cicle (Veure relació a les pàgines següents)

El currículum inclou:

·          Ensenyaments teòrico-pràctics que s’organitzen en mòduls i aquests en crèdits de diferent durada.

·          Una fase de formació pràctica en empreses i centres de treball (FCT).

·          El Crèdit de Síntesi que globalitza tota la formació rebuda.