Formació Professional

Tornar a Cicles Formatius                                                                                                                                                            Tornar a Orienta

Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM)

Prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà

La superació de les proves d’accés als cicles formatius tan sols faculta, a qui no té la titulació exigida, a realitzar la matriculació en els cicles formatius. Per tant, no equival a la possessió de cap titulació acadèmica, ni a la superació de cap àrea de l’educació secundària obligatòria ni de cap matèria de batxillerat.

La superació de la prova d’accés no significa, per si mateixa, que es garanteixi ni s’adquireixi un dret a una plaça escolar.

Les proves d’accés superades tenen validesa permanent.

Requisits

·          Tenir 17 anys o bé complir-los durant l’any que es realitza la prova.

·          Complir una d’aquestes condicions:

-         Acreditar tres mesos d’experiència laboral o 200 hores.

-         Haver cursat o està cursant, amb aprofitament, un curs de garantia social.

-         Haver realitzat un curs ocupacional d’un mínim de 400 hores.

-         Haver realitzat un curs de preparació de la prova d’accés d’una durada  mínima de 4 mesos o 300 hores.

·          Exempcions:

-         llengua catalana: la poden sol.licitar les persones que acreditin menys de

-         dos anys de residència a Catalunya

Tramitació

Inscripció a la prova d’accés:

Es podrà fer de forma telemàtica al web www.gencat.net/educacio del dia 16 de març fins el dia 30 de març de 2006

Presentació de la documentació:

S'ha de fer al centre on es realitzarà la prova, un cop realitzat el pagament de les taxes

·          En tots els casos:

-          Fotocòpia del DNI o document equivalent d'identificació

-          Fotocòpia del document d'inscripció a la prova (Document d'Internet)

-          Document justificatiu de tenir els requisits d'accés a la prova

·          Segons les condicions de l'aspirant

-          Currículum formatiu, professional i d'experiència, i documentació      justificativa.

-          Documentació que justifica l'excempció parcial de la prova, si és el  cas

Realització de la prova d’accés:

La prova es realitzarà al centre públic autoritzat on s’ha fet la inscripció el dia 3 de maig de 2006

Contingut de la prova

La prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà és única per a tots els cicles formatius i es desenvolupa en dues parts:

Part A: agrupa les àrees de llengua catalana, tecnologia, ciències de la naturalesa i ciències socials i educació visual i plàstica.

Part B: agrupa les àrees de llengua estrangera (anglès o francès), llengua castellana, matemàtiques

Desenvolupament de la prova:

La durada màxima de la prova serà de quatre hores, que es distribuiran en dos blocs temporals de dues hores cada un.

En el primer bloc temporal es realitzaran els exercicis de la part A. Acabat aquest bloc i haurà un descans de 30 minuts.  En el segon bloc es realitzaran els exercicis de la part B.

Preparació de la prova

A la comarca del Bages, els centres que es relacionen a cantinuació realitzen cursos per preparar la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà

Nom del centre

Localitat/telèfon