Conservació i Restauració de béns culturals

Tornar a Orienta

Ensenyament Superior de Conservació i Restauració de béns culturals

La tasca de conservació i restauració consisteix en l’examen, la diagnosi i l’actuació restauradora sobre béns culturals.

Accés

Per accedir als ensenyaments de Conservació i restauració de béns culturals cal:

·          Tenir el títol de Batxillerat del nou sistema educatiu o el COU

·          Superar una prova d’accés.

Prova d’accés

Consta de 3 exercicis:

·          Exercici 1 : Comentari crític d’un text relacionat amb els béns culturals ( 20 %)

·          Exercici 2:  Coneixements específics, sobre dues matèries a escollir per l’alumne entre: Història, Història de l’art, Física i Química o Biologia.( 20 %)

·          Exercici 3 : Aptitud plàstica:  dibuix, color i aptitud (pràctic 60%).

L'alumnat disposa d’un nombre màxim de 4 convocatòries per superar la prova d’accés o millorar qualificació. Un cop superada serà vàlida durant un període de 4 anys acadèmics. El preu aproximat de la prova és de 50 euros.

Excempcions de la prova

Prodrà quedar excempt de la realització del 1r i 2n exercici tothom qui acrediti haver superat les PAAU.

Quedarà excempt de la totalitat de la prova d’accés qui disposi del títol de Tècnic Superior d’Arts plàstiques i disseny o d’un títol declarat equivalent.

Aquests ensenyaments d'una durada de 3 cursos  tenen l'estructura següent:

·          Curs comú ( 1r. curs)

·          Cursos d’especialització ( 2n i 3r curs).

Titulació

L’alumnat que supera aquests estudis obté el títol de Conservador i restaurador de béns culturals, que és equivalent, a tots els efectes, al títol de Diplomat universitari.

Continguts

Especialitzacions

Les especialitzacions que es poden cursar són:

·          Arqueologia

·          Escultura

·          Pintura

·          Document gràfic

L'especialitat de Conservació i restauració tèxtil està en procés d'elaboració.

Centre

Aquests estudis, de caràcter presencial, es poden cursar a:

Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya.

C/ Aiguablava, 109-113

08033-Barcelona (Barcelonès)