EAP del RIPOLLÈS

 

TRASTORN PER DÈFICIT D'ATENCIÓ

(TDA / ADD - ADHD)


CARACTERÍSTIQUES

TRACTAMENT

ORIENTACIONS


característiques

L'element principal és el dèficit en el procés cognitiu, però hi ha més manifestacions o dificultats:

 

iniciar el treball o a organitzar el treball, sobretot els que requereixen un esforç mental sostingut (remetre a l'endemà, posposar a última hora))

mantenir la concentració o atenció selectiva: no poden inhibir els elements distractors interns i externs(no atenció sostinguda)

mantenir l'esforç atenció sostinguda de treball, a centrar la seva energia en la tasca (somnolència sinó és estimulant, dificultat acabar activitat, refredamenr entusiasme)

problemes afectius diversos (depressió menor o humor depressiu, nivell de tolerànci a la frustació baix, caràcters explossius)

dèficit de la memòria de treball a curt termini (dificultat retenir les informacions a molt curt termini, esdevenen ràpidament confusos en l'activitat que estan fent, tendència a obldar elque s'acaba de llegr o escoltar, sobretot si intentenmemoritzar fent altres coses. No problemes en el record d'informacions a llarg termini)

 

Els 5 elements estan presents en menor o major grau.

La manifestació dels símptomes és irregular, però més marcada en tasques rutinàries.


Dèficit en el procés cognitiu,

 

és a dir, dèficit en les funcions executives implicades principalment en la planificació, seguiment i autoavaluació de les activitats.

 

Les funcions executives fan referència a:


La manca d'atenció selectiva comporta:

 

 


Atenció sostinguda o persistència orientada vers un objectiu. Segons Barkley:

conscienciació de la situació per situar-la en el continuum temporal

formulació d'un pla d'acció, d'un conjunt de regles a seguir

autoregulació, aplaçament recompensa, auto-motivació, estats de conducta positiva

capacitat de descomposar i reorganitzar els esdeveniments

permet experimentar les possibles respostes abans de seleccionar-ne una per executar


tornar a l'inici del document