|
||||||||||||||||
Aquest curs està pensat per a una sessió de dues hores del Seminari de Dinamització en Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement. La finalitat és que conegueu les possibilitats del treball TAC amb alumnes de primària utilitzant programari lliure per a fer documents mitjançant plantilles. Els objectius del curs són:
|
|||||||||||||||||||
Competències bàsiques | |||||||||||||||||||
Per tal de contextualitzar el contingut d'aquest material dins del document de competències bàsiques, reproduïm alguns fragments de l'apartat de llengües on apareixen referències a l'ús TIC/TAC - Fixem-nos primer en la definició de la competència digital com Utilitzar les TIC per a informar-se aprendre i comunicar-se. Per a desenvolupar aquesta competència ens cal el domini dels llenguatges específics bàsics, pautes de decodificació i transferència, aplicació a diferents situacions i contextos. L'ús reflexiu i competent de les tecnologies és la clau en el desenvolupament de totes les competències. Tenir una actitud crítica i reflexiva davant de la ideologia que transmets i que condiciona la vida individual i social. La lectura i l’escriptura d’informacions presentades en diferents llengües i formats, fet facilitat amb l’ús de les TIC, aporta una nova dimensió als processos de tractament de la informació, la diversitat de punts de vista i la manera de presentar les informacions facilita la flexibilitat mental necessària per a un aprenentatge crític. - Sobre el processador de text ens diu Les funcions del processador de text serveixen per organitzar el text, per gestionar-lo, per modificar-lo, corregir els errors i millorar-lo. - En quant a la competència audiovisual diu el domini dels l’assoliment del domini de les competències comunicatives audiovisuals i digitals necessàries per accedir autònomament i crítica a les tecnologies de la informació i comunicació i poder interpretar els missatges audiovisuals que formen part de la cultura dels infants i joves. - També hi podem llegir, quan parla de la competència escrita cal aplicar-la progressivament a textos de nivells de complexitat cada vegada més gran i de tipologia i funcionalitat diversa, en diferents suports (paper, digital) i formats (verbals, gràfics i imatge). - En l'apartat de continguts referits al text escrit ens diu Comprensió de textos senzills en suport paper i digital i de temàtica variada per copsar el sentit general i extreure’n informació per a la realització de tasques concretes. - Pel que fa a l'ús dels correctors ortogràfics parla d'utilització de diccionaris il·lustrats en format paper i digital per a comprendre el significat del lèxic nou. - A l'apartat escriure hi diu escriure frases i textos curts significatius en situacions quotidianes i
escolars a partir de models amb una finalitat determinada i amb un format - A l'apartat llegir i comprendre hi apareix el contingut lectura de textos de tipologia diversa, en suport paper i digital. - Finalment també en l'apartat de llengües hi apareix el següent contingut, aplicable a les tres o més llengües treballades: Elaborar textos escrits senzills tant en suport paper com digital segons un model i tenint en compte el destinatari, el tipus de text i la finalitat comunicativa. Veiem doncs la importància del suport digital al text i també la necessitat de treballar tota la tipologia de textos també a partir de models, en aquest cas plantilles. |
|||||||||||||||||||
Programari lliure | |||||||||||||||||||
L'OpenOffice.org és un projecte de codi font obert que té com a missió: "Crear, en un entorn de comunitat, un conjunt de programes ofimàtics internacionals que siguin líders en el seu sector i que puguin treballar en totes les plataformes principals del mercat i que permetin, a través d'API públiques basades en components, l'accés a totes les dades i funcionalitats dels programes així com la promoció de l'ús del format XML com a format dels documents". L'OpenOffice.org és també el producte que es genera en aquest entorn de treball. És un paquet d'oficina de programari lliure i gratuït que conté un mòdul de processament de textos, full de càlcul, gràfics vectorials, edició HTML i presentacions. Quant a la seva funcionalitat i operativitat, es pot comparar perfectament amb tots els altres paquets ofimàtics coneguts i el podem considerar com una alternativa real a aquests. El fet que sigui un producte de lliure difusió, ens permet avaluar-lo sense cap problema en un entorn particular. En tot cas, les últimes versions del programa ja han demostrat que tenen un valor real a l'hora de realitzar tasques en entorns personals i professionals.
|
|||||||||||||||||||
Format
|
|||||||||||||||||||
Per a seguir aquest curs podeu optar entre:
|
|||||||||||||||||||
Estructura | |||||||||||||||||||
El curs té 2 mòduls i en cadascun hi ha una sèrie de pràctiques
|
|||||||||||||||||||
Per realitzar aquest curs es requereixen
uns coneixements i destreses bàsiques en el domini de l'entorn Windows.
És a dir, convé estar familiaritzat amb operacions com crear
carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes,
navegar per internet, enviar correu electrònic... |
|||||||||||||||||||
Requeriments tècnics | |||||||||||||||||||
Els materials d'aquest curs poden ser visualitzats amb els navegadors Netscape i Internet Explorer (versió 4 i superiors) amb les opcions Javascript i Cookies activades (eines disponibles al DVD-Web Materials de Formació 2007). | |||||||||||||||||||
Icones i elements de navegació | |||||||||||||||||||
Les icones utilitzades són: | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Els elements de navegació són: | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||