Enrera

Pràctica
1
2

L'objectiu d'aquesta pràctica és configurar l'OpenOffice en el seu aspecte visual i per a un millor rendiment.

No es tracta de posar en competència la interfície visual de l'OpenOffice amb la de l'Office 2007, només mirareu d'augmentar el rendiment per a aparells "justets" i de fer-lo una mica més atractiu visualment.

Desenvolupament de la pràctica
Pràctica
Configuració de la interfície

Un cop instal·lat el programa us cal fer una sèrie de petits canvis relacionats amb l'aspecte visual i el rendiment de la memòria per tal d'accelerar-ne el funcionament i fer-lo una mica més atractiu visualment.

Us caldrà primer anar al menú Eines i a la selecció Opcions hi posarem aquests valors modificant el percentatge i la mida de la icona en funció de la resolució dels monitors. Per a 800x600 triarem mida petita i per 1024 mida gran. Fixem-vos que s'ha escollit el tema d'icones Cristall que incorporen les noves versions d'OpenOffice.

Canvis1

Configuració de la memòria de treball

Ara configurareu l'ús de memòria que fa servir el programa. Si us convé -per la manca de rendiment de l'ordinador- podeu desactivar la precàrrega de l'inici ràpid a la safata del sistema.

memòria

Atenció !

Les opcions que acabeu de configurar poden tenir efectes positius en ordinadors de configuració més antiga. Amb aparells més moderns poden tenir poc efecte, Els temes visuals són un dels forts del programari lliure. A part del tema Cristall n'hi ha d'altres. Podeu escollir el tema visual que us sembli més atractius. La mida de les icones més grans ajuda a treballar-hi amb nens més petits. La visualització 3D i els efectes d'acceleració depenen del maquinari (especialment de la tarja gràfica).

Aquestes opcions es configuren de la mateixa manera tant si es treballa amb el Windows com amb la LINKAT 2.0.

Trobareu més informació sobre el tema de la instal·lació a la web del projecte de la versió catalana de l'OpenOffice, a Softcatalà. Des d'aquesta web si us cal encara més informació podeu visitar la de l'OpenOffice

www.softcatala.org/projectes/openoffice

Amunt