Enrera
Guia
L'art visual des d'una òptica inconformista

Aquest curs està pensat per a una sessió de dues hores del Seminari d'Audiovisuals. La finalitat és fer activitats de lectura d'imatges aplicant-ho especialment a obres d'art pictòriques, i seguint les pautes d'un dels llibres més influents en aquest sentit: Ways of Seeing; escrit per John Berger, editat el 1973 i encara no publicat en català.

El títol de la sessió fa referència a la revolta que van significar -i encara signifiquen- els postulats del llibre aplicats a la vessant sociològica i històrica de l'art.

Els objectius del curs són:

• Objectiu 1: difondre algunes teories d'un dels llibres cabdals de teoria de l'art
  • Objectiu 2: proposar activitats de lectura de la imatge destinades especialment al debat
  • Objectiu 3: posar a disposició del professorat de material ja elaborat per a la realització d'aquestes activitats
  • Objectiu 4: afavorir la realització d'activitats de lectura d'imatge adequades a l'edat dels alumnes i al context curricular en què es realitzen

Format

Per a seguir aquest curs podeu optar entre:

• Anar consultant on line les diferents pràctiques.
  • Usar el material manipulable i imprès que SuporTIC posa a disposició dels formadors. D'aquesta manera no cal estar connectat a internet. Es recomana que aquesta segona opció no s'obviï. Cada formador decideix quins exercicis concrets realitza a la seva sessió. En aquest material se'n presenten vuit amb el material descarregable.
  • Descarregar tot el curs en format HTML, fent clic als disquets que es troben a la portada. Un cop descarregats tots els fitxers, instal·leu-lo executant 0708m09.exe. Després podreu visualitzar el curs en qualsevol navegador, sense necessitat d'estar connectats a Internet.

Estructura

Aquest curs està format per un únic mòdul, que conté 7 pràctiques. A cada pràctica hi ha informació sobre un aspecte teòric del llibre o del seu autor, i es proposen uns pocs exercicis, que reben el nom d'experiments pel fet que són activitats de les quals es vol extreure alguna conclusió en comú i validar o no la teoria en la qual s'inspiren.

D'algunes de les pràctiques s'ha elaborat material manipulable. Aquest material es pot descarregar a través de l'enllaç corresponent.

Les úniques habilitats bàsiques que es requereixen per a la realització d'aquest curs és un mínim de coneixements i destreses en la navegació per Internet i en descarregar i gestionar fitxers de presentació multimèdia (pps) i de text (pdf).

Requeriments tècnics

Amunt
  Icones i elements de navegació

Les icones utilitzades són:

Informació
Informació. Documentació sobre el contingut que s'està tractant a les pàgines.
Pràctica
Pràctiques. Treball que l'alumnat ha de realitzar seguint les propostes guiades.
Atenció !
Atenció. Aquesta icona indica suggeriments, comentaris i idees complementaris a la documentació i a les pràctiques de cada mòdul.

Els elements de navegació són:

Permet accedir a qualsevol mòdul o pràctica.
Ens indica la pràctica activa en la que estem treballant.
Enrera
Permet retornar al nivell anterior.
Exercicis
Permet accedir als exercicis del mòdul activat.
Amunt
Permet el retorn a l'inici de la pàgina consultada.
Guia
Permet accedir a la guia del curs.
Descàrrega
Permet la descàrrega de xxx.
Impressió
Permet la impressió del xxx.

Calendari i horari

2a sessió del Seminari d'Audiovisuals, el 14 de gener de 2008, de 15 a 18h; o en sessions posteriors, segons la seu on se celebrin.

de les comarques gironines. Curs 2007-2008