Enrera
Guia
La imatge amb el Picasa

Aquest curs està pensat per a una sessió de dues hores del Seminari d'Audiovisuals. La finalitat és que conegueu les possibilitats del programa Picasa, desenvolupat per Google, que permet trobar, editar i compartir fotos.

Els objectius del curs són:

• Objectiu 1: Descobrir les diferents funcionalitats i eines del programari lliure Picasa.
  • Objectiu 2: Explorar, classificar, organitzar, modificar, compartir i publicar imatges amb Picasa.
  • Objectiu 3: Aplicar el programa com a eina d'aprenentatge amb alumnes de cicle mitjà i superior d'educació primària i d'educació secundària obligatòria.

Per a seguir aquest curs podeu optar entre:

• Consultar on line les diferents pràctiques..
  • Descarregar tot el curs en format HTML, fent clic als disquets que es troben a la portada. Un cop descarregats tots els fitxers, instal·leu-lo executant 0708m02.exe. Després podreu visualitzar el curs en qualsevol navegador, sense necessitat d'estar connectats a Internet.

Aquest curs està format per un únic mòdul, que conté 6 pràctiques.

1. Instal·lació del Picasa.
  2. Organització de les imatges.
  3. Creació d'una pàgina web.
  4. Creació d'un àlbum web.
  5. Retoc d'imatges.
  6. Creació d'un CD o un DVD d'imatges.

Per realitzar aquest curs es requereixen uns coneixements i destreses bàsiques: crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per internet, enviar correu electrònic...

Requeriments tècnics

Icones i elements de navegació

Les icones utilitzades són:

Informació
Informació. Documentació sobre el contingut que s'està tractant a les pàgines.
Pràctica
Pràctiques. Treball que l'alumnat ha de realitzar seguint les propostes guiades.
Atenció !
Atenció. Aquesta icona indica suggeriments, comentaris i idees complementaris a la documentació i a les pràctiques de cada mòdul.

Els elements de navegació són:

Permet accedir a qualsevol mòdul o pràctica.
Ens indica la pràctica activa en la que estem treballant.
Enrera
Permet retornar al nivell anterior.
Exercicis
Permet accedir als exercicis del mòdul activat.
Permet el retorn a l'inici de la pàgina consultada.
Guia
Permet accedir a la guia del curs.
Descàrrega
Permet la descàrrega del material del curs.

de les comarques gironines. Curs 2007-2008