Coneguem les Comunitats Autònomes de l'estat Espanyol
índex
Cati Casademont . CEIP Joan de Margarit . La Bisbal d'Empordà.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: presentació multimèdia, internet
Àrees relacionades: Ciències Socials, Llengua
Programari: MSPowerPoint, Paint Shop Pro
Maquinari: ordinador
Entorn: activitat d'aula

L'objectiu general d'aquesta activitat és conèixer les diferents Comunitats Autònomes de l'estat Espanyol des de diversos àmbits: relleu, clima, societat, cultura, etc. A aquest objectiu general s'hi ha d'afegir que es treballa la competència bàsica de recerca i tractament de la informació.

És una activitat que es realitza en grups de dues persones i que té una durada d'un trimestre.

Primerament els alumnes busquen la informació a diferents llocs, no només a internet sinó també en enciclopèdies o fins i tot en prospectes de viatges o guies turístiques. Aquesta informació es llegeix, es resumeix i finalment es redacta per tal que quedi inclosa dins el Projecte.

Després comença la realització de la Presentació: elaboració de l'esquema i de l'ordre en què aniran les diapositives, recerca de material gràfic, etc. Finalment quan ja estan totes les diapositives fetes es realitza el muntatge final.

Quan ja s'han presentat tots els treballs, es col·loquen en un CD que es dóna a cada alumne i es fa una presentació general a tota la classe: cada grup presenta la Comunitat que ha treballat.

Exemples:

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, maig de 2009