Les Plantes de l'Escola
Camp: publicació en WEB, internet
Àrees relacionades: Coneixement del medi natural, Llengua
Programari: Dreamweaver, Paint Shop Pro, ACDSee , MSWord
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador

A partir d'un ampli treball sobre la vegetació del pati que havien realitzat els alumnes de Cicle Superior, vam decidir crear una pàgina web amb tota aquesta informació per a incorporar-la al portal web de la nostra escola.

Primerament els alumnes de 6è van fer fotos a les diferents plantes del pati de l'escola (50 en total, a raó d'una per alumne/a) amb la cámara de fotos digital. A continuació, ja a l'aula d'informàtica, van fer els retocs i redimensionaments necessaris a les fotos (amb els programes ACDSee i Paint Shop Pro) per a que tinguessin les dimensions i pes necessaris per a incorporar-les a la pàgina que havien de construir (338x450 pixels i al voltant d'uns 50 Kb de pes).

Tot seguit, van crear un document de Word per a cadascuna de les plantes, amb les característiques de cadascuna d'elles (o copiades de les fitxes que havien fet a la classe de Naturals o traient la informació d'Internet, amb el cercador Google, sobre les espècies que els faltaven).

Més tard van elaborar amb el Dreamweaver una senzilla pàgina web per a cada planta, a partir d'una plantilla que els havia preparat el professor, amb tres elements bàsics: el nom de la planta com a títol, les característiques de la mateixa com a cos principal de text (incorporat amb un "copiar" i "enganxar" a partir del document de Word realitzat anteriorment) i la fotografia treballada al principi, col·locada al costat del text.

Posteriorment el professor va completar les pàgines índex amb diferents detalls que faltaven: menús, pestanyes, plànol digitalitzat de l'escola amb la situació de totes les plantes, i d'altres complements que s'hi van anar afegint (enllaços externs, dibuixos realitzats pels alumnes...).

El resultat de tota aquesta experiència és el que es pot veure a la pàgina WEB referenciada:

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, gener de 2007.