Àrees
relacionades: (Àrea II): Descoberta de l’entorn natural i social
Programari:
MSPower Point
Maquinari:
retroprojector, càmera de fotografiar, escàner, ordinador, impressora, canó projecció
Entorn:
Activitat d'aula de psicomotricitat
El mag investigador és un personatge que arriba cada dimarts al CEIP La Sínia. Tot l’equip de mestres vàrem decidir treballar la descoberta de l’entorn natural i social a l’educació infantil a través de projectes.
Cada dimarts descobrim, experimentem i observem diferents temes, aquest cas la llum i el color.
Per treballar aquest projecte necessitem: un retroprojector, fulls d’acetat, retoladors de colors permanents, llanternes, llençols i canó de projecció, entre d’altres.
Us expliquem breument les diverses sessions:
SESSIÓ 1: PUNTS I LÍNIES EN MOVIMENT+ MÚSICA: retroprojector, full d’acetat on dibuixarem punts i línies de colors amb retoladors permanents i música de fons.
SESSIÓ 2: FIGURES GEOMÈTRIQUES: retroprojector i full d’acetat amb figures geomètriques dibuixades amb retoladors permanents.
SESSIÓ 3: DESCOBRIM LES LLANTERNES I PAPER DE CEL·LOFANA: cada alumne porta una llanterna i descobrim i ens familiaritzem amb la foscor. Cobrim les llanternes amb paper de cel·lofana i tot canvia de color.
SESSIÓ 4: ESPIRALS DE COLORS EN MOVIMENT+ MÚSICA: retroprojector, full d’acetat pintat amb pintura i plastificat. Posem música relaxant de fons, i els alumnes estirats observen el moviment de l’espiral de colors.
SESSIÓ 5: IMATGES DE COLORS: retroprojector i full d’acetat amb imatges d’objectes impresos.
SESSIÓ 6: OFICIS A TRAVÉS DE LES OMBRES: retroprojector i objectes del racó del joc simbòlic i dramatitzem diversos oficis.
SESSIÓ 7: OMBRES EN MOVIMENT: retroprojector, música de fons i pilota. Seguir la pilota a través de la projecció a la paret.
SESSIÓ 8: OMBRES XINESES: retroprojector i titelles creades amb cartolina.
A continuació podeu veure la Presentació del treball realitzat: