Quinzena de la ciència: l’aigua
índex
Xavier Fernàndez. CEIP L’Estació. Sant Feliu de Guíxols.
Nivell: Educació infantil, Ed. Primària
Camps: imatge en moviment, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual, vídeo, xarxa, presentació multimèdia, internet, publicació en WEB, coneixements bàsics, formats
Àrees relacionades: Descoberta de l’entorn, Intercomunicació i llenguatge, Matemàtiques, Llengua, Coneixement del medi natural, Ciències socials, Ciències experimentals, Eix transversal
Programari: Dreamweaver
Maquinari: ordinador
Entorn: Setmana cultural, activitat d’aula

Cada curs, al Ceip L’Estació se celebra la Quinzena de la Ciència, al voltant d’un dels cinc temes que cíclicament treballem (l’aigua, les deixalles, fruites i verdures, animals marins i la física)

Aquest curs 2007/2008, el tema va ser L’aigua. Una exposició sobre el tema, lectures, activitats manipulatives relacionades amb totes les matèries i activitats a partir d’enllaços d’internet van ocupar tot l’alumnat de l’escola, de P-3 a 6è durant quinze dies.

Per tal de facilitar l’accés a activitats i recursos que hi ha en xarxa, es va muntar una pàgina a la web de l’escola amb tota una sèrie d’enllaços, classificats en 4 grups (webs educatives sobre l’aigua, aplicatius per calcular el consum d’aigua, vídeos en línia i altres webs) amb una petita descripció orientativa sobre la seva utilitat.

Així, tothom, mestres i alumnes, van tenir accés a l’aula TIC, a l’aula ordinària i a casa, de les activitats en línia que consideressin més interessants.

Aquest aspecte, i el contingut dels enllaços proposats, van ser molt ben valorats per tots.

Podeu veure el portal de la quinzena de la ciència seguint l’enllaç següent:

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, maig de 2008