Jocs Florals
Camp: internet
Àrees relacionades: Llengua, Llengües estrangeres
Programari: MSWord, OOWrite
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador

Aquesta experiència va sorgir arran del projecte que el coordinador d'informàtica de la ZER va presentar per al curs d'aprofundiment per a la gestió de webs. El projecte consistia en construir tot l'esquelet per poder participar de manera telemàtica en uns jocs florals on l'alumnat de les tres escoles (Ordis, Borrassà i Lladó) poguessin fer-hi arribar els seus treballs. A nivell de claustre es va creure oportú de posar-ho en pràctica i l'experiència, aquest curs, ha reeixit.

Us pot cridar l'atenció, tractant-se d'una ZER, el fet que el nivell abarqui també l'ESO, però és que vam decidir que també podien participar en aquests jocs els ex-alumnes de la ZER que ara ja campen pels instituts. Si bé la participació no va ser destacada, sí que hem trobat positiu de fer-ho així i, si hi ha continuïtat, potser vagi incrementant-se.

Pel demés, valdria la pena -si us interessa- que hi féssiu un cop d'ull a l'apartat de Jocs Florals que hi ha a la web de la nostra ZER: http://www.xtec.cat/zercanigonenca . Aquí hi trobareu molta més informació sobre les bases, funcionament, categories, premis, etc.

Només comentar-vos que aquest jocs, van concloure -aprofitant una trobada de ZER entorn de la primavera- amb un lliurament de premis on també els més petits de les nostres escoles (Educació Infantil i Cicle Inicial que no participen en l'elaboració d'escrits per a aquests Jocs), van poder recitar uns poemes que havien preparat a classe. Si us ve de gust, els podeu escoltar fent el tafaner a la nostra web.

Centre de Recursos Pedagògics de l'Alt Empordà, maig de 2007.