Gaudí a l'escola
CEIP Castanyer, Sant Joan les Fonts
Nivell: CS Ed.Primària, Educació Infantil
Camp: publicació en WEB, internet
Àrees relacionades: Educació visual i plàstica. Noves tecnologies.
Programari: Dreamweaver, ACDSee, Internet Explorer o Mozilla Firefox
Maquinari: ordinador, scànner, càmera de fotografiar digital

La nostra escola dedica cada curs escolar a un personatge famòs del món de l'art. Aquest any l'hem dedicat a Gaudí. Tots els nens i les nenes d'educació infantili primària han treballat Gaudí.

Primerament els alumnes d'educació infantil han fet diferents creacions bo i imitant Gaudí amb diferents tècniques: pintura, plastilina, cera, gomets, retoladors, llapissos de colors,... Els alumnes de P5 han pintat les lletres de Gaudí, tot simulant la tècnica del trencadís. Llavors, els de 6è han fet fotos a les diferents tècniques i creacions amb la cámera digital. A continuació, a l'aula d'informàtica, han escannejat les lletres de Gaudí, han guardat la imatge en format jpg i han descarregat les fotos de la càmera digital dins una carpeta de treball. Han redimensionat les fotos (amb el programa ACDSee) per a que tinguessin el pes necessari per a incorporar-les a la pàgina que havien de construir (al voltant d'uns 50 Kb de pes).

Tot seguit, han elaborat amb el Dreamweaver una senzilla pàgina web on han insertat la imatge de les lletres de Gaudí i han creat un vincle per cada lletra amb cada un dels treballs. Aquest lligam l'han fet, amb un mapejat de la imatge, lligant cada lletra amb una altra imatge.

Més tard han buscat amb el cercador Google més informació sobre Gaudí. Posant al final de la pàgina més vincles amb pàgines d'informació sobre Gaudí i la seva obra.

Finalment publiquem aquest treball a la pàgina WEB de l'escola.
Clica damunt de cadascuna de les lletres de la paraula GAUDÍ

de la Garrotxa, maig de 2007.