Estudiem els cargols
índex
Dolça Vert , CEIP Puig d'Arques, Cassà de la Selva
Nivell: Ed.Infantil
Camp: imatge fixa, publicació en WEB, internet
Àrees relacionades: Descoberta de l'entorn, Intercomunicació i llenguatge
Programari: Dreamweaver, Paint Shop Pro
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador, canó de vídeo

La mestra porta dos cargols a la classe. Cal muntar-los una cargolera. Mirem per internet com es prepara una cargolera. Necessitem la cargolera, un test, terra i una esponja. Anem a omplir el test de terra al jardí de l’escola i la posem dins la cargolera. Cada dia els anem a buscar menjar a la cuina, els netegem la cargolera i els observem. Hi ha coses que els agrada menjar més que d’altres. Hem fet petits experiments: què passa si mullem els cargols?, i si els fem caminar sobre de farina?, i si els girem la tapa de cap per avall, caurà el cargol?, els hem mirat amb la lupa, hem mirat llibres, hem anat a veure l’hort de l’Amadeu,...

Un bon dia ens trobem la cargolera plena de cargols petits, d’on han sortit?. Un dia, netejant la cargolera, hem aixafat la closca d’un cargol, què li passarà al cargol?

De mica en mica, hem anat construint una pàgina que explica tot de coses que hem après dels cargols. Hi hem posat fotos fetes pels nens i nenes, i també per la mestra que hi ha escrit totes les coses que han anat dient els alumnes. És un recull de les petites activitats que hem anat fent mentre ha durat el projecte ( de novembre fins a febrer).

L’última activitat ha estat explicar els nens de l’altre classe de P3 tot el que teníem recollit. Hem fet servir el canó de projecció.

El resultat de tota aquesta experiència és el que es pot veure a la pàgina WEB referenciada.

Centre de Recursos Pedagògics del Gironès, març de 2007.