Contes
índex
Dolça Vert . CEIP Puig d'Arques, Cassà de la Selva
Nivell: Ed.Infantil
Camps: fotografia, imatge fixa, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Educació visual i plàstica, Intercomunicació i llenguatge
Programari: Tux Paint
Maquinari: càmera de fotografiar, escàner, ordinador
Entorn: activitat d'aula

Activitat adreçada a P5 en la que proposem fer fotomuntatges a partir de l’anàlisi d’un anunci d’una joguina. En aquest anunci es presenta una moto de joguina que corre per un circuit de competició. Podem pensar que la moto de joguina és una moto professional.

Per a fer els fotomuntatges seguim els següents passos:

• Mirem reproduccions de quadres de Dalí i Magritte. També algunes imatges de fotomuntatges fets per professionals.
  • Cada alumne es pensa una fotografia i en fa el guió.
  • Es fan les fotografies i s’imprimeixen en diferents mides
  • La mestra retalla les fotografies.
  • Els alumnes trien un mínim de dues imatges retallades i en fan una composició enganxant-les sobre un paper.
  • S’escanegen aquestes imatges i cada alumne escriu el títol que s’ha pensat de la seva imatge.

Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes vegin com podem modificar la percepció de la realitat amb les imatges.

Es juga molt amb la creativitat no només a l’hora d’inventar-se el fotomuntatge sinó, també, en el moment d’elaborar un títol adient que hauran d’escriure.

Centre de Recursos Pedagògics del Gironès, març de 2007