EL CONTE AMB LES TIC |
índex
|
|
Claustre
.
CEIP de Bordils, Bordils |
Nivell:
Ed.Infantil, CI Ed.Primària, CM Ed.Primària, CS Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge fixa, imatge en moviment, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual |
Àrees
relacionades: Llengua, Coneixement del medi natural, Ciències socials |
Programari:
MSWord, Dreamweaver, MSPowerPoint, Kid Pix, Paint Shop Pro, Studio |
Maquinari:
ordinador, escànner, càmera de fotogràfiar, càmera de vídeo |
Entorn:
Activitat d'aula |
|
Activitat en la que hi ha participat tot el Claustre, relacionada amb la llengua tot i que, per documentar-nos, hem hagut de buscar informació que fa referència al medi social i natural.
Cada curs el claustre tria una tipologia de text per treballar més profundament. Aquest curs, dins el pla de formació, ”La llengua i les tics”, vam decidir que un bon començament podria ser “El conte”. Per a l’escriptura del conte hem tingut en compte els documents de centre: PCC de llengua i avaluacions internes d’ortografia, lectura i tipologia de textos.
Cada classe ha elaborat diferents contes.
El treball s’ha fet en petit grup i s’ha comptat amb suport a l’aula.
Durant un trimestre els diferents cicles han estat treballant en diverses sessions setmanals -EI i CI han fet quatre sessions a la setmana-, amb dues mestres a l’aula, tutora i mestra de suport o practicant. S’ha partit dels coneixements previs de l’alumnat de la classe.
Els mestres (modelatge) i els alumnes entre ells han llegit contes de tota mena. S’ha analitzat les parts del conte, la seva tipologia i s’ha procedit a l’escriptura d’un conte inventat.
Han elaborat un primer esquema del conte amb el kidinspiration (programa per crear mapes conceptuals). La seva escriptura s’ha fet directament a l’ordinador.
Un cop elaborat el text es va procedir a la il·lustració. Cada grup va decidir com l’il·lustrava utilitzant les eines TIC. Un cop finalitzats els contes s’han avaluat a partir d’una autoavaluació.
Pels volts de Sant Jordi s’han visionat els contes al Casal de Bordils. Hi ha assistit tot l’alumnat de l’escola.
|