EL CONTE AMB LES TIC
índex
Claustre . CEIP de Bordils, Bordils
Nivell: Ed.Infantil, CI Ed.Primària, CM Ed.Primària, CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge en moviment, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual
Àrees relacionades: Llengua, Coneixement del medi natural, Ciències socials
Programari: MSWord, Dreamweaver, MSPowerPoint, Kid Pix, Paint Shop Pro, Studio
Maquinari: ordinador, escànner, càmera de fotogràfiar, càmera de vídeo
Entorn: Activitat d'aula

Activitat en la que hi ha participat tot el Claustre, relacionada amb la llengua tot i que, per documentar-nos, hem hagut de buscar informació que fa referència al medi social i natural.
Cada curs el claustre tria una tipologia de text per treballar més profundament. Aquest curs, dins el pla de formació, ”La llengua i les tics”, vam decidir que un bon començament podria ser “El conte”. Per a l’escriptura del conte hem tingut en compte els documents de centre: PCC de llengua i avaluacions internes d’ortografia, lectura i tipologia de textos.
Cada classe ha elaborat diferents contes.
El treball s’ha fet en petit grup i s’ha comptat amb suport a l’aula.
Durant un trimestre els diferents cicles han estat treballant en diverses sessions setmanals -EI i CI han fet quatre sessions a la setmana-, amb dues mestres a l’aula, tutora i mestra de suport o practicant.
S’ha partit dels coneixements previs de l’alumnat de la classe.
Els mestres (modelatge) i els alumnes entre ells han llegit contes de tota mena. S’ha analitzat les parts del conte, la seva tipologia i s’ha procedit a l’escriptura d’un conte inventat.
Han elaborat un primer esquema del conte amb el kidinspiration (programa per crear mapes conceptuals). La seva escriptura s’ha fet directament a l’ordinador.
Un cop elaborat el text es va procedir a la il·lustració. Cada grup va decidir com l’il·lustrava utilitzant les eines TIC. Un cop finalitzats els contes s’han avaluat a partir d’una autoavaluació.
Pels volts de Sant Jordi s’han visionat els contes al Casal de Bordils. Hi ha assistit tot l’alumnat de l’escola.

Centre de Recursos Pedagògics del Gironès, abril de 2007