"Els alumnes de primer de Cicle Inicial representem la Font de Sant Salvador amb teatre, música i dansa."

Aprofitant la sortida al museu del cinema de Girona, a l'àrea d'educació visual i plàstica, hem fet un treball de vídeo, concretament els Minuts Lumière.
Els Minuts Lumière s'inspiren en les vistes documentals dels germans Lumière, filmades ara ja fa més d'un segle, en els orígens del cinema. Filmaven el món per primera vegada, mai ningú ho havia fet abans.
Els Minuts Lumière són plans d'un minut de durada realitzats a partir d'unes condicions:
La càmera estava fixa.
Només es podia fer una presa.
Durant la filmació no es podia modificar cap paràmetre (enquadrament, enfocament,...).
Passaven coses.

Per filmar els minuts Lumière, visitem la font, la dibuixem i escrivim una petita descripció

de la gent que va a buscar aigua.

En grups de tres filmem el Minuts Lumière. Hem de tenir en compte:

La tria del lloc.
La tria de la distància i de l’angle amb què filmar-lo.
L’enquadrament.
La tria del moment en què volien començar a filmar.
L’atzar, l’imprevist, allò que pot succeir durant el rodatge.

Cada membre de l’equip té una funció i abans el rodatge ha de dir les següents consignes :

SILENCI - Director.

CÀMERA - Ajudant de direcció (després d’haver comprovat que s’ha fet silenci i d’haver mirat al director per confirmar que es comença).

GRAVANT - Càmera.

CANTA EL PLA - Ajudant (exemple: Minut Lumière número 3)

ACCIÓ - Director (el responsable del cronòmetre comença a comptar el temps).

TALLEU - Director (quan ha passat un minut, el responsable del cronòmetre fa un senyal al director).

Després d'observar i filmar la realitat de la Font de Sant Salvador , a la classe de música vam començar a muntar la coreografia tot imitant els personatges que havíem vist. La música és de Gershwin : Un americà a París.

Ara podràs veure el resultat . Té dues parts: la primera mostra fragments dels minuts Lumière que van enregistrar els alumnes (per diferenciar el treball de cada grup, no hem fet transicions entre escenes). La segona part mostra l'actuació dels alumnes representant allò que van filmar.