Allò que estimem: un blog a l'aula d'acollida
índex
Glòria Medina , CEIP Sant Iscle , Vidreres
Nivell: Ed.Primària
Camp: so, internet, imatge
Àrees relacionades: Llengua, Ciències socials, Eix transversal
Programari: Blog, Fireworks
Maquinari: ordinador, altaveus, auriculars, micròfon,
Entorn: Atenció a la diversitat

Allò que estimem, és un lloc on les nenes i els nens de l'Aula d'Acollida del CEIP Sant Iscle, comenten, xerren, escriuen, pensen, senten, sobre allò que els agrada i estimen. Intentem establir un pont entre els afectes que han deixat enrera i obrir-nos els que estan per venir.

És un treball en el qual s'utilitzen les imatges, el so, el text oral i escrit, amb intenció d'interactuar amb els companys de la pròpia aula, i d'altres alumnes.

Cada mes descriuen algun aspecte que formi part dels seus afectes.

El mes de Gener, que és quan hem començat el projecte, ha estat dedicat a la música. En aquesta secció alguns dels nens/es de l'aula d'acollida us ensenyen qui són els seus cantants preferits, i quina cançó els agrada. Han buscat, escoltat, triat i comentat cançons i cantants, a més de trobar imatges d'ells.

Durant el mes de Febrer han redactat i posteriorment han gravat en la seva llengua materna, pinzellades geogràfiques que recorden del propi país, complementada amb imatges dels indrets que anomenen.

Què han fet amb el so?

Què han fet amb les imatges?

- Gravar la pròpia veu on line
- Buscar cançons del seus països

- Cercar d'imatges
- Reduir el tamany de la imatge
- Afegir text
- Realització de l'àlbum on line

Com han fet els textos ?

-Han escrit textos amb l'OpenOffice, en català i en la llengua pròpia de cadascú, referits a les cançons triades, als cantants i als records geogràfics dels seus països.
- Han consultat un diccionari multillengües on line, per tal de corregir-se faltes i/o buscar el vocabulari necessari.

Si voleu escriure algun comentari al bloc, de ben segur, que us ho agrairan. Apa, animeu-vos-hi!
El resultat de tota aquesta experiència és el que es pot veure a la pàgina WEB referenciada.

Centre de Recursos Pedagògics de La Selva II, març de 2007.