Veniu a viure el Nadal amb nosaltres
índex
Anna Jiménez . CPEE Ventijol , Blanes
Nivell: NEE
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica, Eix transversal
Programari: MSPowerPoint
Maquinari: càmera de fotografiar, escàner, ordinador
Entorn: Treball cooperatiu
La nostra escola és d’educació especial, tenim alumnes amb retard i trastorn mental. En qualsevol dels projectes que ens plantegem hem de tenir molt present que cal ser molt constants i pacients, doncs tot i sent objectius molt senzills, les capacitats dels nostres alumnes tenen algunes limitacions.
En aquest cas, es va pensar que sent fidels a un costum tradicional de les festes de Nadal, i aprofitant el màxim possible els eixos transversals que tant ens ajuden en la nostra tasca diària, es podia dissenyar un Pessebre nadalenc associant les fotos dels alumnes de primària amb els personatges més coneguts.

En primer lloc en l’àrea d’Audiovisuals amb els alumnes amb edat de secundària vàrem muntar un petit estudi fotogràfic on amb una pantalla , un trípode i la Mavica férem totes les fotografies carnet de l’alumnat de l’escola.
Tot seguit es posaren en marxa des del taller de marqueteria i electricitat a l’Eso. Les monitores d’esbarjo de primària s’encarregaren de la part més plàstica dels personatges ( dibuixar i pintar sobre cartró els personatges, retallar a mà les cares dels alumnes i enganxar-les) i tota la feina de muntatge quedà altra vegada en mans dels més grans. Val a dir que alhora funcionava un sistema elèctric on sonava cançons nadalenques i s’encenien llums en insertar una moneda en un dipòsit.
Una vegada finalitzat, era moment de lluir-lo davant de tothom que passes pel hall principal de l’escola. Només quedava fer un recull fotogràfic amb els alumnes de l’Eso per a acabar elaborant un petit PowerPoint. Aquest ens servirà com activitat anticipadora, presentada amb el canó, pel curs vinent.

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva II, març de 2007