Animacions amb Kid-Pix
índex
Sebastià Toledo Moragues . CEIP Sant Iscle , Vidreres
Nivell: CI Ed.Primària, CM Ed.Primària, CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge en moviment
Àrees relacionades: Educació visual i plàstica
Programari: Kid Pix, Paint Shop Pro
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador, micròfon
Entorn: Activitat d'aula

En primer lloc i durant una sessió els alumnes treballaran i es familiaritzaran amb el Kid Pix, principalment les opcions que permeten afegir adhesius, segells de goma i animacions, encara que també es poden treballar les altres.
Cada nen pensarà com podria “guarnir-se” si fos ell el que estigués dins del programa com una imatge, fent esport, passejant per la selva, dinant, .....

Entre els alumnes es faran fotos, aprofitant, si ja tenen clar el que volen fer, la posició del cos, corrents, espantats, ... i aquesta foto amb el menú agrega del programa Kid Pix la posarem com a imatge de fons.
A partir d’aquí podran decorar la imatge com vulguin.
També si es vol es pot gravar una petita narració del que representa la imatge.
Els nens poden imprimir la foto, i amb el professor exportar en jpeg per un àlbum o similar o, també exportar en flash per posar a la pàgina web, aquest format conserva les animacions, que són molt interessants i acostuma reduir el pes.

Una variant pel cicle superior seria, utilitzant el paint shop pro, retallar de la seva foto de cada nen només el cos i desa aquesta imatge. Després, i un cop fet això, al programa Kid Pix triar al menú agrega l’opció agrega un gràfic, això inseriria la foto com un adhesiu i ens permetria utilitzar les imatges de fons del programa i totes les altres funcions.

Si voleu veure més exemples d'aquesta activitat cliqueu [+] [+] [+]

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva II, abril de 2007