Bloc i webquest poesia
índex
Dolors Iborra , CEIP Sant Iscle Vidreres
Nivell: CS Ed.Primària
Camp: processador de textos, fotografia, imatge fixa, internet
Àrees relacionades: Llengua Catalana, Llengua Castellana, Informàtica
Programari: MSWord, PowerPoint , Bloc
Maquinari: ordinador, canó de vídeo
Entorn: Activitat d'aula

El Bloc "POETES" s'ha creat amb els alumnes de cicle superior, dins la Setmana Cultural "Juguem a ser escriptors".

Es tracta d'un treball d'investigació sobre poetes catalans i castellans i la seva obra. Consisteix en la recerca d'informació i d'imatges d'aquests poetes a través d'internet, amb la finalitat de fer una exposició oral tenint com a suport un powerpoint amb les fotografies recollides i una poesia musicada de cada autor.

Culmina amb la creació d'un bloc en el que cada grup d'alumnes insereix tot el material recollit en el procés.

Al ser un bloc, hi ha la possibilitat d'anar afegint altres autors.

Els alumnes s'han introduït en el món de la poesia a través de la música. Han relacionat la vida del poeta amb el sentit d'alguna de les seves poesies. Han utilitzat diverses eines (llibres, internet, programes informàtics, música...) per a fer un treball que a partir d'unes pautes, han elaborat amb força autonomia; una manera de treballar que motiva l'alumnat, que no limita els aprenentatges, i que els fa coneixedors i coneixedores del apassionat món de la poesia i d'altres aspectes que sorgeixen en la creació d'aquest treball.

Centre de Recursos Pedagògics de La Selva II, maig de 2008.