Selecció de cites

  • (...) el que han d'aprendre sobretot els nostres alumnes és a llegir i escriure, és a dir, a expressar-se de manera correcta, crítica, sincera i original, i a saber buscar informació i a integrar-la en les estructures vitals. (Emili Teixidor. La lectura i la vida)
  • Així que… no esperis més, allarga la mà, agafa un llibre, obre’l, llegeix: descobriràs, igual que en la cançó de la meva infància, que no hi ha vaixell, per petit que sigui, que en poc temps no aprengui a navegar. (Eliacer Cansino. Un llibre t'espera; cerca'l!)
  • Al lector de cop i volta se li ompliren de llàgrimes els ulls i una veu dolça li digué a l'oïda: -Per què plores, si tot en aquest llibre és mentida? I ell respongué: -Ho sé, però tot el que sento és veritat. (Ángel González)
  • Aprendre a llegir és aconseguir la clau per entrar en un nou món (...) proporciona una alegre sensació de poder i de llibertat... (José Antonio Marina)
  • Cada llibre és una porta entreoberta cap a la imaginació on gairebé tot és possible destapant el misteri que t'espera darrera les seves pàgines. (Anònim)
  • Contra tristesa: lectura. Contra avorriment: lectura. Contra angoixa: lectura. Contra solitud: lectura. Contra ignorància: lectura. Contra peresa: lectura. Contra abatiment: lectura. (Miguel Ángel Santos Guerra. La magia de la lectura)
  • El llibre és el missatge per al futur d'una història millor. (Stéphan Mallarmé)
  • El que ens donen les novel·les no és un nou saber, sinó una nova capacitat de comunicació amb éssers diferents de nosaltres. (Tzvetan Todorov. La literatura en perill)
  • Els adults que valoren la lectura i la disponibilitat d'una gran quantitat de llibres, són dos factors essencials en l'aprenentatge de la lectura per part dels infants. (Aidan Chambers. Escenas del teatro de la lectura)
  • Els llibres contenen molts secrets. Són els quaderns de bitàcola del coneixement. (Marius Serra)
  • Els llibres continuen essent els millors companys de naufragi. Els llibres són d´aquesta mena d´instruments que, un cop van ser inventats, no s´han pogut millorar, simplement perquè són bons. Com el martell, el ganivet, la cullera o les tisores. (Umberto Eco)
  • Els llibres no mostren el camí de la felicitat. Els llibres són la felicitat. (Pep Albanell)
  • Els llibres són els nostres ulls màgics. Ens donen la saviesa i la informació, i ens guien pels difícils i desiguals camins de la vida. (Manorama Jafa)
  • El verb llegir no admet l'imperatiu. Aversió que comparteix amb alguns altres: amb el verb estimar, amb el verb somniar... Sempre es pot provar, és clar: Proveu-ho: "Estima'm!", "Somnia!", "Llegeix!"... (Daniel Pennac. Com una novel·la)
  • Endreçar biblioteques és exercir, de manera silenciosa, l'art de la crítica. (José luis Borges)
  • Estimar la lectura és transformar hores de tedi per hores d'inefable i deliciosa companyia. (J.F. Kennedy)
  • Internet aporta nous objectius a l'educació literària. Ja no podem ser aliens a la presència de la literatura a la xarxa, o a les noves formes de lectura que les tecnologies digitals introdueixen. (Felipe Zayas. Educación literaria y TIC)

  • L'atractiu de la lectura respon, sobretot, a les emocions que suscita. (Teresa Duran. Àlbums i altres lectures)
  • L'aventura més extraordinària de tota la meva infantesa va ser la lectura. Per a mi va començar quan vaig posseir per primera vegada un llibre propi i em vaig posar a ensumar-lo. En aquell moment va despertar la meva fam de lectura, i la vida no va poder fer-me un regal millor. (Astrid Lindgren)
  • La biblioteca de l'escola és aquell lloc on els i les mestres exerceixen la seva activitat de documentació, i on els nois i les noies aprenen a cercar, desxifrar, conèixer, gaudir dels sabers humans, anant i tornant del medi natural i social, combinant sabers d'aquí i d'allà i construint els propis; és aquell lloc on es guardaran també els llibres que ells escriuran. (Marta Mata. La biblioteca escolar o la biblioteca de l'escola)
  • La biblioteca és una de les institucions més generoses i més hospitalàries que han inventat els humans. (Michèle Petit, antropòloga i investigadora de la lectura)
  • La lectura compleix dues funcions: fer-nos gaudir i ampliar les nostres possibilitats de crear, comunicar, expressar. Cadascuna d'aquestes funcions s'identifica, doncs, amb un dels components de la felicitat. (José Antonio Marina. La magia de escribir)
  • La lectura és com l'aliment; el profit no está en proporció del que es menja, sinó del que es digereix. (Jaume Balmes)
  • La lectura és l'avantguarda de la llibertat. (José Antonio Marina)
  • La lectura és un plaer que s'encomana, com la grip o la rubèola. (Agustín Fernández Paz. El plaer d’encomanar el vici de llegir)
  • La lectura no és pròpia del temps social, és, com l'amor, una manera de ser. No es tracta de saber si tinc temps per llegir o no (temps que, d'altra banda, ningú no em donarà), sinó de si m'ofereixo o no el plaer de convertir-me en lector. (Daniel Pennac)
  • La lectura nos regala mucha compañía y libertad para ser de otra manera y ser más. (Pedro Lain Euhalga)
  • La lectura sempre és una obtenció d'informació i el que varia d'una situació a una altra és el que es vol fer amb aquesta informació: somiar, gaudir, especular, actuar, etc. (Jean Foucambert)
  • La lectura té claus que permeten obrir en el nostre interior la porta de cambres on no hauríem sabut arribar pel nostre propi peu. (Marcel Proust)
  • La por de llegir es cura amb la lectura, la de no comprendre amb la immersió en el text. (Daniel Pennac. Mal d'escola)
  • La recerca del coneixement a través de la lectura necessita convertir-se en una prioritat que sigui alimentada des de la infantesa. (Chakrabhand Posayakrit)
  • Les estrelles són llibres que de nit il·luminen el cel. (Ján Uliciansky)
  • Les obres literàries que han estat escrites en la seva època, quan les persones d’aleshores encara vivien, són les que de manera més autèntica parlen de la gent del passat. (Aino Pervik. El llibre recorda)
  • Llegim per passar-ho bé, per gaudir d'una història, per evasió pesonal, per plaer. Llegim per aprendre i guanyar cultura, per informar-nos, per tenir una finestra oberta als coneixements. Llegim per guanyar un element de comunicació, per compartir experiències i acostar-nos als altres Llegim per ser ciutadans del món. (Lola Casas i Jesús González. Llegim?)
  • Llegir, igual que respirar, és per a nosaltres una funció essencial. (Anna Gasol i Mercè Arànega. Descubrir el placer de la lectura)
  • Hay quienes no pueden imaginar un mundo sin pájaros; hay quienes no pueden imaginar un mundo sin agua; en lo que a mí se refiere, soy incapaz de imaginar un mundo sin libros. (Jorge Luís Borges)
  • Llegir i entendre, és quelcom; llegir i sentir, és molt; llegir i pensar, és tot el que es pot desitjar. (Anònim)
  • Mentre tinguem llibres no ens penjarem. (Madame de Sevigné)
  • Mitjançant la lectura ens fem contemporanis de tots els homes i dones i ciutadans de tots els països. (Antoine Houdar de la Motte)
  • No hi ha millor nau que un llibre per viatjar lluny. (Emily Dickinson)
  • Parlar de llibres és una manera d’establir complicitats amb els qui els han llegit i detectar els qui tenen els mateixos interessos que nosaltres. (Ada Castells. Literatura per a què?)
  • Per a mi la biblioteca és un espai de futur, un entorn flexible per desenvolupar la competència en informació que avui necessiten els infants, en aquest món digital, globalitzat, multicultural i infoxicat. (Daniel Cassany. Mediar y educar en información: por què, cómo, dónde...)
  • Perquè en el fons llegir és viure una altra vida. En aquest sentit som més poderosos que els gats que només tenen set vides: Nosaltres en podem tenir moltes més. (Jaume Cela)
  • Regala llibres... els dies de feiner, de no aniversaris. Regala llibres com qui regala claus, plànols o viatges. Estàs regalant oportunitats per descobrir, orientar-se i volar... (Jaume Centelles. La biblioteca al cor de l'escola)
  • Si el llibre que llegim no ens desperta com un cop de puny en el crani, llavors, per a què el llegim? Un llibre ha de ser la destral per al mar gelat que portem dins. (Franz Kafka)
  • Som molt més lliures com més i millor llegim. (Mario Vargas Llosa)
  • Un instrument important per desenvolupar la intel·ligència emocional és la lectura, eina imprescindible en l'educació pel seu contingut ètic i estètic. (Gemma Lienas. A través de la lectura)
  • Un llibre obert és un cervell que parla; tancat, un amic que espera; oblidat, una ànima que perdona; destruït, un cor que plora. (Proverbi hindú)
  • Uno no es lo que es por lo que escribe sinó por lo que ha leído. (Jorge Luis Borges)
  • Vivim una època en què el món és ple de llibres. Forma part de la travessia del lector trobar, entre la jungla dels escrits, alguna història que salti de manera màgica... alguna història tan emocionant i misteriosa que el transformi. (Margaret Mahy)