Animació a la lectura
Activitats i programes per a infants i joves

Cataclic. Web de les biblioteques de Catalunya adreçat als infants a partir dels 3 anys que vol ser també útil per a les persones responsables de les biblioteques i per a les famílies.

Cavall fort. Pàgina de la revista Cavall Fort adreçada al públic infantil i juvenil, amb concursos, jocs i recomanacions de llibres, discos, DVD, etc.

Gènius. Nou portal infantil de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona. S'adreça als nens i nenes d'entre 6 i 12 anys, i també  inclou un espai per a dues comunitats més en els apartats de Mares i pares i Escoles.

Jo sóc leeder. Web creada pel Ministerio de Cultura per fomentar l'hàbit lector entre el públic juvenil a través dels seus interessos i dels recursos que s'ofereixen a la xarxa: portals, blocs, jocs...

Va de llibres. Secció adreçada a alumnes de primària amb diverses activitats entorn dels llibres, tallers, fòrums, conferències, etc. (edu-365.com).

Propostes i recursos

• Didacticolite. Projecte que pretén fer entrar les imatges dels contes actuals a les aules com eina per a la reflexió conjunta i aprenentatge individualitzat.
  • Club de lectores Kiriko. Projecte impulsat per un grup de llibreries associades a Cegal amb l'objectiu de fomentar la lectura entre infants i joves.
  • La invitació a la lectura. Pàgina amb activitats per a educació infantil i primària (Jaume Centelles, mestre i bibliotecari del CEIP Sant Josep-El Pi de L'Hospitalet de Llobregat).
  • La promoció de la lectura literària. Documentació, recursos i accions concretes de dinamització (Glòria Durban, bibliotecària de l'ETP del Clot de Barcelona).
  • Lectura per a l'exit, LECXIT. Programa dut a terme per la Fundació Jaume Bofill en nou centres de Catalunya amb l'objectiu de millorar la comprensió lectora dels infants.
  • Literatura infantil i juvenil. Secció de la XTEC amb recursos per al professorat.
  • Llegir mola. Web del Goethe-Institut de Barcelona amb propostes per fomentar la lectura.
  • Món llibre. L'Institut de Cultura de Barcelona en col·laboració amb altres institucions (Consorci de Biblioteques de Barcelona; MACBA i CCCB) promouen des del 2006 la festa del llibre per a nens i nenes per fomentar la lectura.
  • Municipi lector. Projecte impulsat per diverses entitats que involucra tota la comunitat d'una població en la motivació a la lectura.
  • Programa Biblioteca-Escuela de la Fundación Bertelsmann. Activitats i propostes entorn d'un pla d'animació lectora.
  • QueLibroLeo.com. Web que neix amb la idea de ser un referent en l'àmbit del llibre en llengua castellana. Inclou la literatura infantil i juvenil.
  • Què llegeixes?. Portal de lectura que vol potenciar la lectura en llengua catalana a través d'un fòrum a la xarxa per ajudar a fer més i millors lectors i a atreure nova gent a l'experiència lectora. Ofereix concursos, discussions, consells i activitats relacionades amb el món del llibre.
  • Rodamots. Aplicatiu que permet subscripcions per rebre al correu (diari o setmanal) mots en català, amb el seu significat i els exemples d'ús. Un breu missatge per refrescar i/o ampliar el nostre català.
  • SOL Servicio de Orientación de Lectura. Projecte dirigit a fomentar la lectura a totes les edats (Federación de Gremios de Editores de España).
  • Territorio ebook. Programa impulsat per la Fundación Germán Sánchez Ruipérez que té com a objectiu investigar les implicacions que comporta la introducció dels llibres electrònics a les aules, les biblioteques i les universitats.
  • Vamos a leer. Programa d'animació a la lectura per als centres escolars promogut per l'Area de Educación, Juventut y Deporte del Ayuntamiento de Pamplona.