Llicències d'Estudis Retribuïdes.
Memòria del treball, comprimida, en format AcroRead. |
Títol: | Filosofia i didàctica. Lisa: recerca ètica "Estudi de cas" |
Autoria: | Alberto Ravenga Ortega |
Característiques: | El treball consta de quatre documents i un annex. Nombre de pàgines 550 |
Orientació del treball: | Treball d’investigació a l’aula |
Temes i/o Identificadors: | Filosofia i didàctica; currículum d’ètica; metodologia; didàctica dialògico crítica; observació participant; pedagogia crítica; constructivisme; avaluació; activitats didàctiques; diari de classe |
Destinataris: | Secundària |
Resum: | Treball d’investigació
consistent en l’observació, anàlisi i valoració del
currículum d’ètica: LISA. Aquest currículum forma
part d’un projecte de didàctica filosòfica d’orientació
crítica anomenat "Filosofia 6/18".
Lisa: recerca ètica, concreta una forma d’entendre i practicar la filosofia en l’ensenyament secundari que troba la seva justificació en la pròpia tradició filosofia així com en els pressupòsits teòrics de la teoria cognitiva (constructivisme) i la pedagogia d’orientació crítica. El currículum es treballa a partir d’una novel·la filosòfica que planteja problemes ètics del programa de segon cicle de secundària. Els valors de la convivència. El llibre del professor incorpora una oferta considerable d’activitats dialògiques. La metodologia és el diàleg filosòfic practicat a diferents nivells encara que prioritzant el grup classe. L’avaluació té una orientació pedagògica i no selectiva que incideix en tots els elements significatius del procés didàctic. Els objectius que pretén l’experiència són de caràcter prodedimental (aplica la lògica a la discussió ètica) i moral (clarificació dels valors constitutius de la nostra cultura i sensibilització cap a ells mateixos). |