Iolanda Guevara Casanova. La història de les matemàtiques dins dels nous currículums de secundària: La introducció de contextos històrics a l’aula, un recurs per a millorar la competència matemàtica

Annexos

Els nombres negatius i el zero. Xina, grècia, índia, món àrab, europa (250- 1567)

Aproximacions al nombre p . El mètode d’arquimedes per aproximar el nombre p (aprox. 287 a c – aprox. 212 a c)

El teorema de pitàgores a la grècia clàssica. Els elements d’euclides (300 ac)

El teorema de pitàgores a la xina antiga. El capítol 9 (gou gu) dels nou capítols sobre els procediments matemàtics (s. I)

La resolució de sistemes d’equacions a la xina antiga. El capítol 8 (fangcheng) dels nou capítols sobre els procediments matemàtics (s. I)

La resolució geomètrica d’equacions de 2n grau. Hisâb al-jabr wal-muqqabala de Mohamed Ben-Musa al-Khwârizmî (813)

El teorema de menelau. Les esfèriques de menelau (s. I), la construcció amb geogebra (s. Xxi)

Resolució de triangles per mètodes geomètrics i algebraics. De triangulis omnimodis de regiomontanus (1464)