logo del Departament d'Ensenyament la Generalitat de Catalunya
El meu XTEC

Presentació

El Departament d’Ensenyament conscient de la importància de la promoció de la salut duu a terme, conjuntament amb altres departaments de la Generalitat, programes per al foment dels hàbits saludables, del benestar emocional, de la socialització i de la prevenció de conductes de risc dels infants i joves.

• Menja sa en família

La Fundació Ametller ha desenvolupat un programa divulgatiu i formatiu adreçat a les escoles de primària, amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància d’adquirir uns hàbits alimentaris saludables, mitjançant recursos didàctics disponibles on-line (www.menjasaenfamilia.org ), i  APPs pensades per elaborar conjuntament els menús familiars. A part s’ofereixen 300 beques pel proper curs 2015-2016 que inclouen l’assignació d’un/a dietista-nutricionista que assessorarà i formarà a mestres i alumnes per posar en marxa el programa (més informació a http://www.menjasaenfamilia.org/ca/projecte.php )

• L’Agència de Salut Pública de Catalunya dins del Pla d’Activitat Física, Esport i Salut PAFES , ha actualitzat 3 recursos de la sèrie 10 Trucs per ser actius adreçats a infants menors de 5 anys, a infants majors de 5 anys i a adolescents

• Programa tas de Fundació Alicia

Si ets professor de secundària, el programa TAS t’interessa!. El  Programa TAS (Tu  i Alícia  per  la Salut) és  una programa educatiu que  té  com  a objectiu millorar els hàbits alimentaris i d’activitat física dels adolescents de 3r d’ESO .A  través de la Plataforma TAS, es pot dur a terme, online, el programa a l’aula, de manera totalment gratuïta,senzilla i pràctica.

Departament d'Ensenyament
  • Normativa Cigarretes electròniques

S'ha publicat al BOE la Llei 3/2014, de 27 de març, per la qual es modifica el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries: No es permet l’ús de les cigarretes electròniques als espais de treball de la Generalitat de Catalunya, per la qual cosa se’ls hi donarà el mateix tractament que a les cigarretes tradicionals.

enllaç vídeo cigarretes electròniques

Departament d'Ensenyament