Presentació

Entenem per competència la capacitat de resoldre problemes reals, aplicant i relacionant coneixements, habilitats i actituds en contextos diversos. Els continguts de les diferents àrees del currículum contribueixen a l’adquisició de les competències bàsiques.

Presentació dels documents d'identificació i desplegament de les competències bàsiques

Conferència del Dr. Jaume Sarramona de presentació dels documents d'identificació i desplegament de les competències; 6 de març de 2013

D'interès

• Inscripció i programa de la Jornada Anual XCB que es realitzarà el dissabte 17 de maig a l'Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Ll.) amb el lema: "Aprendre amb els altres. Cap a una escola competent"

Xarxa Cb
  •  Concurs de poesia adreçat als alumnes de les escoles de primària dels territoris de parla catalana

• Del 10 de març al 4 d'abril restarà obert el fòrum de reflexió sobre l'avaluació de les competències obert a tots els docents de Catalunya.

• Tots els materials del Seminari sobre els Documents per a la identificació i el desplegament de les competències bàsiques dels àmbits lingüístic i matemàtic que permeten als centres conèixer-los  i coordinar els criteris per a la seva aplicació a l'aula. Cal entrar-hi amb l'identificador de l'XTEC.

• Col·lecció de tres vídeos amb les valoracions i reflexions dels mestres, els alumnes i les famílies sobre la posada en pràctica de metodologies de treball cooperatiu.

escola La Roureda, Sant Esteve Sesrovires- Xarxa CB
  • Llicència d'estudis del Departament d'Ensenyament en la qual es presenten cinc projectes per ajudar a evolucionar les idees científiques i les competències dels infants. Educació infantil i primària

Neus Garriga
  • Una manera de celebrar una festa tradicional que aprofita totes les potencialitats de l'esdeveniment per a l'assoliment de les competències bàsiques

Escola d'Alins (ZER Alt Pallars Sobirà)
  • Han estat presentats els documents d'identificació i desplegament de les competències de l'àmbit digital per a les etapes d'educació primària i secundària. El document completa el currículum vigent en l’àmbit dels aprenentatges vinculats a les tecnologies digitals.

nota de premsa
  • Qüestionaris per analitzar per cicles i des de la perspectiva competencial el treball que es fa amb els alumnes. Faciliten la reflexió sobre la metodologia més adient i la presa de decisions acordades.

ALEGRIA, F.X. i CABELLO, L.
  • Vídeo en què s'observa el debat que mantenen  alumnes de 6è comentant un capítol de La volta al món en 80 dies. Forma part d'una experiència de tertúlia sobre lectures clàssiques que es du a terme a l'escola en tots els cursos de l'educació primària. Treballa les competències de lectura, d'expressió escrita i oral i literària.

Escola Mare de Déu de Montserrat, Terrassa
  • Modificació d'una activitat d'avaluació del cicle mitjà de l'educació primària; inclou la reflexió del professorat, la valoració de l'aplicació, la veu dels alumnes i uns comentaris metodològics.

Escola Banús; Santa Coloma de Gramenet (Xarxa de CB)
  • Exemple d'enriquiment d'una activitat de mesura a partir dels indicadors competencials del CREAMAT. Educació primària.

Departament d'Ensenyament. juliol 2013
  • Materials de la Jornada anual de la Xarxa de Competències Bàsiques que es va realitzar el passat 11 de maig a l'institut Bernat El Ferrer de Molins de Rei amb el títol: "L'alumnat com a protagonista del seu aprenentatge".

La Xarxa

Orientacions generals