Informació general

Hem destacat: jornades i activitats

Jornades i activitats de formació

• Agenda de COLBACAT

Col·legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya.

Premis Kibuc 2015

El 22 de juny de 2015 s'han lliurat els premis en el marc del conveni del Departament d’Ensenyament amb KIBUC, empresa de mobles i complements de la llar, per a promoure els estudis professionals artístics en el sector del disseny, amb l’ànim de fomentar la participació de l’empresa en la formació en el sector del disseny.

Les propostes s'han plantejat com a activitats formatives relacionades amb el treball i la millora de la qualificació professional, i s'ha valorat l’organització i estructura de llur presentació en la descripció general de la proposta, les aportacions creatives a nivell formal i tècnic i la viabilitat i comercialització del projecte.

En l’Apartat Comunicació gràfica i audiovisual: Campanya promocional dels mobles Transfer

Premi Olga Cantalosella de l’EMA Arsenal de Vilafranca del Penedès per la seva campanya publicitària que incorpora les noves tecnologies i aplicacions 3D, aportant noves idees i fórmules de comunicació.

Finalista Xavier Duran de l’EMA Arsenal de Vilafranca del Penedès pel seu projecte que integra la idea i el concepte de la marca a una bona solució gràfica.

Menció Aleix Jové de l’EMA Arsenal de Vilafranca del Penedès pel seu projecte que formula idees i propostes de comunicació sense perdre la filosofia de la marca.

En l’Apartat Ambients interiors. Interiorisme

Premi Julieta Madonado de l’EMAD La Garriga pel seu projecte d’ estudi sobre les possibilitats tècniques d’un ambient d’interiors senzill i viable.

Finalista Antonio Cortijo de l’EASD Deià pel seu projecte original i innovador que utilitza les noves tecnologies de la comunicació.

Menció Elena Gil de l’EASD Deià pel seu projecte que integra en les parets de l’espai imatges de la natura.

En l’Apartat Producte. Disseny industrial: taula de menjador extensible

Premi Es declara desert el premi perquè les propostes presentades no s’adeqüen al pressupost.

Menció 1ª Adrià Àvila de l’EMAD La Garriga per la seva proposta de taula extensible innovadora amb possibilitat de ser un producte factible.

Menció 2ª Daniel Bastias de l’EASD d’Olot per la seva proposta de taula versàtil i adaptable als espais.

Menció 3ª Sara Bermúdez de l’EMAD La Garriga per la seva proposta de taula que integra un sistema extensible original i innovador

Escorpion col·labora amb l'Escola d'Art d'Igualada

El 5 de febrer de 2015 Escorpion va presentar la nova temporada Tardor/Hivern 2015 la qual va comptar amb la col·laboració de l'Escola d'Art d'Igualada.

EscorpionEscorpionEscorpion

Escorpion, marca nascuda al 1929 a Igualada, va presentar la seva nova col·lecció Tardor/Hivern 2015 el passat 5 de febrer en el marc del 080 Barcelona Fashion, el qual es va celebrar a l'emblemàtic Museu Marítim de Barcelona, a les Drassanes Reials. Interludios és el nom de la col·lecció en la qual es va poder apreciar una combinació de punt amb peces de pell provinent d’adobers de tradició situats a Igualada. La confecció de les carteres i cinturons que es van presentar en la desfilada va ser realitzada per estudiants del cicle formatiu d'art i disseny de grau mitjà d'Artesania en Cuir de l'Escola d'Art d'Igualada.

Igualada posseeix un patrimoni industrial que ha permès a través de la història l'especialització en pell i gènere de punt. A partir del segle XIX la ciutat es va convertir en un dels centres de producció tèxtil i pell més importants de la península. Escorpion ha col·laborat amb empreses i institucions de la zona amb la finalitat de donar-li un major impuls a la indústria local.

R+V Rubí i el vermell

Fins al 16 de novembre de 2014, reflexió sobre el territori i l’origen etimològic de Rubí, vinculat al color vermell.

L’escola d’art i disseny edRa, com a comunitat artística, va oferir la seva mirada a través de peces on prenen significació la ciutat de Rubí pensada des del moment present i la raó de ser per mitjà del color, del rubeo de la riera.

expo1expo2

Hi van exposar els alumnes del cicle de Grau superior d’Interiorisme, del cicle de Grau mitjà de Serigrafia artística, dels tallers lliures de Ceràmica i Serigrafia, com també artistes i professors vinculats a l’escola, a més de la col·laboració literària de l’escriptor Enric Larreula. El disseny de l'exposició va ser realitzat pels alumnes de segon d'Interiorisme gràfic del curs 2014/2015 i va comptar amb la col·laboració de l'empresa Jovi.

L'Associació +e d'edRa i Gratacós organitzen el Concurs "Tants caps..."

L’Associació d’alumnes i exalumnes +e de l’Escola edRa i la històrica firma familiar de teixits exclusius Gratacós (@Gratacos1940) organitzen el Concurs “Tants caps...”, adreçat als alumnes d’edRa, i consistent en la creació d’una estructura/barret amb materials diversos, reciclats o inusuals, que pretén fomentar la creativitat entre els alumnes i que l’escola sigui més visible a l’exterior.
Aquest Concurs aprofitarà la “4a Setmana del Barret” que se celebra entre el 10 i el 15 d’abril, i la convocatòria de la “Passejada amb Barret” que tindrà lloc per desè any consecutiu a la Rambla Catalunya / Diagonal de Barcelona el proper dia 27 d’abril amb les obres seleccionades.
foto1foto 4
Un jurat, composat per professionals del mon de la moda com Eloy Valero (Blogger de Signé Privé), Charo Mora (Revista Yo Dona) i Carole Touati (Web Lelook), es reunirà a la Botiga Gratacós, al passeig de Gràcia 110 de Barcelona, entre el 9 i el 10 d’abril, per escollir l’obra guanyadora.
El barret guanyador obtindrà un premi de 500 euros. Tots els barrets seleccionats seran exposats a l’aparador de la botiga del passeig de Gràcia a partir del dia 5 d’abril.

Notícia a TV3.

Arxiu de jornades i activitats

Jornades i activitats publicades