Informació general

Hem destacat: jornades i activitats

Jornades i activitats de formació

• Agenda de COLBACAT

Col·legi de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya.

KIBUC i les escoles d'art

Les escoles d’art i disseny EASD Olot i l'EMAD Arsenal de Vilafranca van presentar el 19 de març de 2015 els seus projectes de disseny a l’empresa KIBUC en el marc del conveni de col·laboració per a la promoció dels estudis artístics que va signar l’empresa amb el Departament d’Ensenyament.

Kibuc1Kibuc2

El  27 de març serà el torn de les escoles d’art i disseny EASD Deià de Barcelona, l’Escola Illa de Sabadell i l’EMAD La Garriga.

Escorpion col·labora amb l'Escola d'Art d'Igualada

El 5 de febrer de 2015 Escorpion va presentar la nova temporada Tardor/Hivern 2015 la qual va comptar amb la col·laboració de l'Escola d'Art d'Igualada.

EscorpionEscorpionEscorpion

Escorpion, marca nascuda al 1929 a Igualada, va presentar la seva nova col·lecció Tardor/Hivern 2015 el passat 5 de febrer en el marc del 080 Barcelona Fashion, el qual es va celebrar a l'emblemàtic Museu Marítim de Barcelona, a les Drassanes Reials. Interludios és el nom de la col·lecció en la qual es va poder apreciar una combinació de punt amb peces de pell provinent d’adobers de tradició situats a Igualada. La confecció de les carteres i cinturons que es van presentar en la desfilada va ser realitzada per estudiants del cicle formatiu d'art i disseny de grau mitjà d'Artesania en Cuir de l'Escola d'Art d'Igualada.

Igualada posseeix un patrimoni industrial que ha permès a través de la història l'especialització en pell i gènere de punt. A partir del segle XIX la ciutat es va convertir en un dels centres de producció tèxtil i pell més importants de la península. Escorpion ha col·laborat amb empreses i institucions de la zona amb la finalitat de donar-li un major impuls a la indústria local.

R+V Rubí i el vermell

Fins al 16 de novembre de 2014, reflexió sobre el territori i l’origen etimològic de Rubí, vinculat al color vermell.

L’escola d’art i disseny edRa, com a comunitat artística, va oferir la seva mirada a través de peces on prenen significació la ciutat de Rubí pensada des del moment present i la raó de ser per mitjà del color, del rubeo de la riera.

expo1expo2

Hi van exposar els alumnes del cicle de Grau superior d’Interiorisme, del cicle de Grau mitjà de Serigrafia artística, dels tallers lliures de Ceràmica i Serigrafia, com també artistes i professors vinculats a l’escola, a més de la col·laboració literària de l’escriptor Enric Larreula. El disseny de l'exposició va ser realitzat pels alumnes de segon d'Interiorisme gràfic del curs 2014/2015 i va comptar amb la col·laboració de l'empresa Jovi.

L'Associació +e d'edRa i Gratacós organitzen el Concurs "Tants caps..."

L’Associació d’alumnes i exalumnes +e de l’Escola edRa i la històrica firma familiar de teixits exclusius Gratacós (@Gratacos1940) organitzen el Concurs “Tants caps...”, adreçat als alumnes d’edRa, i consistent en la creació d’una estructura/barret amb materials diversos, reciclats o inusuals, que pretén fomentar la creativitat entre els alumnes i que l’escola sigui més visible a l’exterior.
Aquest Concurs aprofitarà la “4a Setmana del Barret” que se celebra entre el 10 i el 15 d’abril, i la convocatòria de la “Passejada amb Barret” que tindrà lloc per desè any consecutiu a la Rambla Catalunya / Diagonal de Barcelona el proper dia 27 d’abril amb les obres seleccionades.
foto1foto 4
Un jurat, composat per professionals del mon de la moda com Eloy Valero (Blogger de Signé Privé), Charo Mora (Revista Yo Dona) i Carole Touati (Web Lelook), es reunirà a la Botiga Gratacós, al passeig de Gràcia 110 de Barcelona, entre el 9 i el 10 d’abril, per escollir l’obra guanyadora.
El barret guanyador obtindrà un premi de 500 euros. Tots els barrets seleccionats seran exposats a l’aparador de la botiga del passeig de Gràcia a partir del dia 5 d’abril.

Notícia a TV3.

Arxiu de jornades i activitats

Jornades i activitats publicades